Chris hänger med! :)



Jaja, jag vet jag retar gallfeber på feminister! För man kan bara vara feminist på ett enda sätt...?
Många feminister blir helt galna på mej för jag tycker att vissa feministiska ideér e helt knäppa - som att ta på ett barn flickkläder när man e pojke. Jag anser nämligen att det FINNS flickkläder och pojkkläder.
Varför skulle det va så himla skamligt då??

Jag vill inte ta på Eskil en blommig mössa och en röd kappa. Men om han väljer att ta på det själv sen när han e stor så e det helt okej för mej - men då kommer det ju från honom.
Kläderna gör inte mannen... men varför inte? Varför får man inte va manlig? E det fult eller?
Betyder manligt att man e sexistisk?

Blir världen mer rättvis mot kvinnor för att vi tar på pojkar blommiga mössor???
Allvarligt?
Är inte det nått man ska lära sitt barn att tänka... inte klä på sej?

När mina flickor var små tyckte jag att det var jätteroligt med klänningar och rosetter, blommiga plagg som var väldigt "flickiga".
Nu när Eskil e liten tycker jag att det är jätteroligt att klä honom i "pojkiga" kläder.
Betyder det då att jag tycker att han sen när han e vuxen ska ha mer lön än hans tjejkomisar?

Det e verkligen synd om många kvinnor i den här världen som blir så orättvist behandlade för att dom är just kvinnor, men jag kan också tycka väldigt synd om män ibland för man får fan inte va man längre - för då e man en förtryckare. Dom har ju bruna och blå kläder och SLIPS!!! :oO


Kommentarer
Postat av: Marimba

Jag håller med, det är som att vi måste förneka våra biologiska skillnader för annars är vi förtryckare...det jag tänker om just det blogginlägg du syftar till är att man offrar sina barn för sin egen övertygelse, och i längden blir ingen unge lycklig av att föräldrarna använder dem till att göra politiska/ideologiska markeringar fast det vågade jag inte skriva i den bloggen för då hade jag fått på skallen av så många att jag nog inte hämtat mig på flera veckor^.^

Btw det gick inte att kommentera i ditt förra inlägg så jag skriver väl här då att Eskil ÄGDE i hårband och guldörhänge haha ;)

2012-01-19 @ 18:40:51
Postat av: Katti

Thank you! Precis! :)

Postat av: heidi

http://youtu.be/P-blKCaT8fU

2012-01-20 @ 14:11:52
Postat av: heidi

en liten tanke bara: gjorde inte du likadant, alltså att du använde eskil till att göra en politiskt/ideologisk markering?

2012-01-20 @ 14:37:53
Postat av: Cecilia

Jag blev inte uppretad av din åsikt, jag är feminist och tycker inte att det är fel att vara man, klä sig manligt eller ens att män är förtryckare. Det hela handlar om en struktur i samhället som är så självklar att vi inte tänker på den och så finns det engagerade personer som vill lyfta fram detta och föra en diskussion. Du har nu själv bidragit till att denna diskussion fortsätter genom att framföra din version av feminism. Ha en trevlig helg! / Cecilia

2012-01-20 @ 18:15:11
Postat av: Katti

Som ett skämt ja, men jag skulle ju inte gå på kalas eller ut med han på det sättet...

2012-01-21 @ 00:17:39
URL: http://kattitingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback