2012-03-10

Lördag

Igår var det en späckad dag.
Så är det alltid i mitt liv... Ena dagen händer ingenting och nästa dagen händer allt! :)

Vi började med att åka till stan och hämta lite produkter i min studio till min väninna som ville ha lite deverse.
Träffade alla fd. kollegorna där.
Lite jobbigt. Får en känsla om att alla tycker synd om mej... Gör inte det snälla! Det var synd om mej när jag var SD. Det var ju då jag inte mådde bra. Nu e det lugna gatan och jag känner mej mer och mer lycklig för varje dag. :)

Efter Studion åkte vi till Antikhallarna.
Sålde min klumpring. :) Jag fick SÅ mycket betalt! Wow! Nöjd!



Tillverkade ringen till mej själv av gammlat guld när jag blev Sales Director.
För varje år som jag var SD skulle jag sätta i en diamant men jag gjorde aldrig det. Jobbade ju som SD i 2 år lite drygt.
Tyckte ringen var klumpig, stor och tung.
Den vägde 21,6 gram. Mycket guld... är lika med tungt.
Den låg mest i smyckesskrinet och dammade. Lika bra att sälja och jag är inte så nostalgisk av mej vad gäller prylar.

Hämtade Sara från hennes skola och så åkte vi hem och släppte av henne och så åkte vi vidare till min väninna Helene som ville ha produkterna.
Där fick vi goda hemmabakade skorpor och latte. :)

Sen var det Ica som gällde. Handlade mat till våra gäster som skulle komma och hälsa på och så hann vi inte hem innan dom var här! :)
Vi fick en trevlig kväll. Åt mat, drack kaffe. Smaskade på chips och kakor och spelade Draw Something mot varandra.



Fredrik är Chris barndomskamrat och hans sambo heter Sandra.
Deras lilla Lova hade verkligen blivit så stor! Oj vad hon hade växt! Sist vi såg henne var hon jätteliten och kunde inte sitta upprätt själv. Tänk vad snabbt dom lär sej dom små liven! Det går så fort och så e dom plötsligt 14!

Eskil bajsade på toa igen! :D
Chris hade honom i famnen och så sa han: Oj, nu börjar han visst bajsa och då tog jag honom och gick med han till toaletten. Tog av blöjan och satte han på toa. :)
Hur smidigt som helst. Inget kladd över hela rumpan. Jättekäckt ju! Ska försöka göra det oftare. Då blir det ju också naturligt med toaletten och inte så jättekonstig sen när dom e stora och man helt plötsligt ska sitta där på den där konstiga toastolen!

När gästerna hade åkt så var jag supertrött och mossig efter allt fläng.
Chris nattade Eskil och gick sen ner till kontoret.
Jag satt och kollade på tv en stund men sen gick jag ner till Chris i källaren och tittade på allt MK bröte jag har överallt.
Fick ett ryck och röjde ur hela rummet.
Alla utmaningsgrejerna, utskrivna papper diverse saker som jag haft åkte ner i en resväska.
Produkterna hamnade i ett skåp och påsar, papper, klistermärken mm samlades ihop på ett och samma ställe.
Hyllorna blev tomma och nu kan vi snart börja renovera här eller möblera om i alla fall.
Jag kan använda detta rum till något annat så länge tills vi komit igång med renovering.

Kändes befriande.
Nu ska jag bara ta tag i Studion i stan också och slänga massa där och packa ner utmaningssakerna och pins mm.
Ska nog göra det imorgon kanske...

Ha det nu finemang.
Idag e det lugna dagen. Melodifestivalen på kvällen. Chris ska jobba lite extra så jag blir ensam ikväll.

Kram kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback