Blixtar och dunder...

...magiska under.
Vaknade av att det smattrade som fasen på vårat tak på balkongen. Himlen typ öppnade sej och det inte bara regnade utan det öste ner som om nån hällde ur hinkar.
Sen började det blixtra och dundra.
Det var dags att gå upp då men jag var så himla seg. Gick och la mej sent, typ vid halv tre för Chris ville se Nightmare on Elm Street.
Det ville inte jag. Hatar skräckfilmer och kan inte sova om jag ser det. Men om jag ändå skulle göra det så kan jag inte sitta still och skriker och hoppar i soffan. Värst är sånt när man blir skrämd. Nån som går i en mörk lokal eller skog och så står han där bara plötsligt - mördaren. Fy fan, blä. :-/
Så jag såg inte filmen utan la mej på Chris madrass i sovrummet och spelade på våra iPhones. Ni som får liv och extradrag av Chris på Candy Crush får det av mej för jag spelar på hans telefon. :) Han tyckte det spelet var astråkigt. Men det tycker inte jag och det e kul att spela "gamla" banor oxå.

När jag skulle åka och hämta min syster och dra på loppis så ringde Sara och ville att jag skulle komma och hämta henne från en kompis.
Så vi blev väldigt sena till loppisen och Sara hängde med.
På väg till bilen innan jag kom iväg var det världens sjö på parkeringsplatsen.
Tur Chris och Eskil hängde på ut för att leka i regnkläder och stövlar så Chris kunde hämta bilen åt mej och Astor!
På loppisen hittade jag en bok till Eskil och Sara hittade örhängen.

Väl hemma igen så sov Eskil och Chris.
Astor har sovit hela tiden, i bilen och på loppisen. Jag lyfte bara ur bilbarnstolen så fick han fortsätta att sova i den. Nyss vaknade han och åt och somnade igen men nu verkar det som att han håller på att vakna igen. Jag rörde mej såklart och känsligast i stan blev visst störd... ;)

Chris är och kör Sara till Liseberg.
Hon hade tappat bort sitt guldpass såklart så då måste man aktivera ett nytt för 120 kr. Typiskt Sara. >:-(
Hon är väldigt slarvig med sina saker. Igår var det laddningssladden till iPhonen som var borta men oftast är det nycklarna hon letar efter. Bikinin var också helt puts väck igår och det är inte första gången...

Nu har Astor vaknat ordentligt och sitter i mitt knä och flinar. Å så söt! :)
Eller...? Han verkar väldigt trött. Ja, det var han för nu har han somnat igen. Med bajs i byxan - eller blöjan. Typiskt.
Han verkar drömma nått kul för han skrattar och ler i sömnen.

Jag e kaffesugen men nu sover lille fisen på mej igen. Om jag flyttar han så vaknar han.
Ikväll ska Chris ut med sina kompisar i stan. Jag blir solo med kidsen. Vad ska vi hitta på tro?
Jag ska i alla fall få in alla nya kläder i garderoben. Sen ska vi väl bara ta det lugnt tror jag.

Ha det nu bra en sån här trevlig lördag eftermiddag! Kramiz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback