Bergsjön

Jag växte upp i Bergsjön.
74 när jag föddes bodde vi på Atmosfärgatan och när jag började första klass flyttade vi till Tellusgatan som ligger närmare skolan som jag gick på: Solbackeskolan.

Igår när jag körde hem Heidi tog vi en sväng bort till skolan och kollade.
Vilken nostalgitripp!
"Min" skola var borta och ersatt av ett nytt grått bygge.
När jag gick i den skolan så var det två gula längor som stod där och i den ena hade vi vårat klassrum.
Längre upp fanns två gula längor också och dom var kvar.


I den ena gula längan till vänster på bilden ovan fanns bamba och idrottshallen. Det var det fortfarande så ingenting var ändrat.
I längan till höger gick vi ett år, sen flyttade vi ner till längorna som nu var ersatta av det gråa nya bygget.
I denna byggnad till höger fanns också skolsysterns rum och jag gick där och lärde mej (inte) att spela piano i ett klassrum med piano.

Bänkarna rakt fram har jag hoppat på tusen gånger och trappan som är längre bak stod vi i kö i innan vi fick gå in och äta i bamba.
Fast då fanns det ett tak över trappan som nu var borta.

 

Kollade in i bamban genom fönstret längst ut på kanten på denna bild och där inne var inget förändrat sen 1983-86 när jag gick där!
Samma bord och stolar (!) samma gardiner (kommer ihåg mönstret) och samma julpynt - gammaldags julstjärnor som hängde i fönstret! 


I denna lilla skogsdunge lekte vi ofta.


Dungen ur en annan vinkel.

Vilken nostalgitripp!
Blev alldeles rörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback