Hej på er!

Eskil e inte kryast i stan. 
Han har feber och är jättehängig.
Utan större protester gick han och la sej i sin säng och somnade som en stock nu vid middagsvilan.
Båda barnen sov till nio imorse!
Astor har inte vaknat en enda gång efter det där utbrottet han hade klockan tolv på natten.
Han sover också nu men hostar väldigt i sömnen och är dunderförkyld. Näsan rinner som en kran hela tiden!

Chris är bättre, men han är lite trött efter att han fick byta sängkläder hela natten. Eskil spydde fem gånger!
Men idag verkar det som att han har fått behålla det han har stoppat i sej - vilket iof sig inte är så mycket, mest saft och vatten.

Nu ska jag äta.
Chris somnade oxå. Sara e på cheerleading.
Vid fem blir det träning, cxworx!

Trevlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men går ni ut bland folk när ni ev. bär på magsjukesmitta??

Svar: Jag var konstig i magen i onsdags. Så jag har redan haft mitt.
kattitingeling

2014-03-23 @ 17:47:19
Postat av: N

Man behöver väl inte isolera sig bara för magsjuka? Det är väl för böfvelen inte Ebola vi snackar om...

Svar: Jodå egentligen, annars går det bara runt runt. Men jag var sjuk i onsdags, så jag antog att jag inte smittade nu då när jag hade det för länge sen. 48 timmar sa dom på förskolan.
Tyvärr förstod jag inte att jag var "magsjuk", eftersom jag hade så lindriga symptom och för att jag har haft problem med min mage så jag fattade inte att det var det jag hade. Jag var först med att bli smittad oxå så det var först efteråt när jag såg att alla andra hade liknande symptom som jag förstod att det var det.
Jag brukar bli smittad sist av alla och bara lindrigt. Det drabbar mej inte så hårt dom andra i familjen. Kanske för att jag byggt upp ett starkt immunförsvar när jag jobbat så länge med barn? Vet ej varför annars...
kattitingeling

2014-03-23 @ 21:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback