Årskrönika 2015

Januari

Tog tjänstledigt från min fasta tjänst inom Partille kommun och började jobba heltid på Nordic Wellness.


Jag gick cardiowalking-utbildning och körde hårt från första början! 5 cardiowalking-klasser i veckan! :-o
Idag har jag 3 cardioklasser i veckan. Dock har jag fyra tabata-klasser istället. :-D

Februari 

Februari - vabruari.
Mycket vård av barn och så var jag sjuk själv. 


Annars var februari mest jobb, jobb, jobb...


Mars

Mars fortsatte i jobb-tecken. Mycket jobb.

Vi körde cardiowalking-Vasaloppet i Olskroken.
4 timmar cardiowalking!



Många happening-klasser blev det.
I Angered körde vi cardiowalking i receptionen i två timmar!


I Örgryte var det pt-kväll

Sara fyllde 14 år.


April 

April var nog ännu mer jobb än mars.
Jag hade pt-kväll i Sävedalen och Örgryte.



Nordic Wellness hade stort event som hette Strong together på Svenska mässan. Jag representerade oss pt:s där hela dagen.


Jag gick crosschallenge-utbildningen!



Sara hoppade på studsmatta hos hennes kompis och landade riktigt illa.
Hon fick åka ambulans till Östra.


Det visade sej att hon hade fått sprickor på tre av utskotten i ryggraden.


Det blev en lång rehabilitering och paus från cheerleading, gymnastik och ridning. Hon var inte alls nöjd.

Maj

I maj var jag hemma och sjukskriven i två veckor efter min operation för att slippa lida av inkontinens. Nått som var och varannan kvinna lider av men ingen pratar om för att det är ett kvinnoproblem?



En snabb enkel operation som görs på en kvart. Ändå får SÅ många kvinnor inte hjälp utan får gå med det i flera år. I 20 år tex. - som i mitt fall tills jag bestämde att nu ska jag fan få detta åtgärdat! Jag vägrade att ge mej denna gång och äntligen fick jag hjälp.


Eskil fick vattkoppor.
Sofia fyllde 17 år!! :-o

Juni


Vi firade midsommar i Dalsland hos faster Merja och hennes Seppo.


Bättre sent än aldrig bestämde vi att nu måste pojken bli blöjfri! Vi startade en offensiv och med lite mutor (små legofigurer), belöningstavla med klistermärken och benhård beslutsamhet så gick det på bara några dagar. Eskil blev äntligen blöjfri! 


Eskil älskar tåg så vi åkte gammalt ångtåg från Anten och Gräfnäs.


Astor fyllde två men det blev inte mycket firande för det var hans tur att få vattkoppor.

Juli

Det här året var vi på två bröllop. Första bröllop vi var på var för pt kollegan Marlene.



En av dom bästa upplevelserna jag varit med på var att klättra i hinderbanor uppe i träden i en äventyrspark i Mellby.
Vi åkte dit med gänget från Olskroken.


Ska du göra nått ascoolt nån gång så åk dit och klättra! Fy fasen va kul. Till sommaren åker jag dit igen! Det garanterar jag!


Sen åkte vi på bilsemester till Finland


Ovh när vi kom hem var det bröllop för Chris kompis Tero och hans Therese.


Jag och Chris var fotografer.

Augusti

Vi tog en låååång-promenad från stan till Gamlestan med team Angered som avslutades med korvgrillning uppe på ett berg.
Så himla fin utsikt!



Jag och Chris firade att vi hade varit gifta i sju år.


Eskil fyllde 4 år.



Walking the cage - eventpass i Angered.
Jättepopulärt och så kul!

September 

I september köpte jag ett kostprogram av en kostrådgivare och påbörjade en diet för att gå ner mina sista kilon.


Det var också Colour me rad. Ett lopp som man springer i förmån för mobbing. Man kastar färg på varandra och den sprang jag tillsammans med Angereds gänget.


Oktober

I oktober åkte vi tillKinnekulle.
 

Jag fick också tillfälle att åka med på en tjej-helg och lära mig meditera.
Det var så himla bra alltihop! Vi fick också healing och vi myste, gjorde fotbad, sov, åt gott och bara var. Helt bäst!


Ibland glömmer man att ta hand om sin insida. Det är lätt att glömma bort att jobba med sin andliga sida och bara ånga på.


Ta hand om dig! 
Du är värdefull. ❤️

November 

I november hade vi halloweenfest.


Jag fyllde 41 år.


Vi blev bjudna på middag och bio i VIP salongen som tack för att vi fotograferade Teros och Therese bröllop.



Pt kväll i Örgryte igen. :-)


December 

Jag jobbade på Scandinavian Power wknd.


Jag bytte till iPhone 6


Mamma kom och firade jul med oss.


Tomten kom


Vi var på Universeum.


Vi köpte ny spis


Avslutade året i Dalsland hos faster Merja och hennes gubbe Seppo.


Vi spelade plump, drack lonkero, åt massa gott, slappade och sov! :-)


Önskar er alla ett fantastiskt nytt år.

Har du några nyårslöften?
Jag ska fylla det här året med så mycket positiv energi som möjligt. När det går åt skogen, ska jag förlåta mig själv och ta nya tag.
Jag ska sprida så mycket kärlek till alla runtomkring mig som möjligt - och mest till mig själv.
Jag ska jobba med min personlig utveckling varje dag.

Älska dig själv.
Förlåt. Andas. Släpp taget.



Love 
Always

❤️
Always

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback