Ögonfransförlängnings-kurs

Idag har jag varit i Borås på utbildning.


Jag ska börja göra ögonfransförlängningar. :-)


Vi gick igenom en hel del teori och sen övade vi på dockor.



Det var sjukt pilligt och svårt!


Kommer att krävas en hel del övning!



Sertifikat får man först när man skickat in tio före och efterbilder som ska vara godkända eller så får man åka dit och ha med sig en modell att göra på.


Efter dockan var det dags att göra på en riktig modell. Jag hade inte med mig någon men som tur var hade en tjej en bekant som kunde ställa upp! :-)


Köpte ett kit att börja med så nu är det bara att köra igång!

Från Borås var det raka vägen till Partille Nordic Wellness o hålla två klasser och sen åkte jag till Allum och köpte lite tillbehör som jag behöver när jag ska göra fransar på folk.


Det blev en nessessär att ha allt i.


Och ögonrengling, kirurgisk tejp, pads, handsprit mm.
Fattas lite till saker, men nu har jag i alla fall allt samlat så det bara är att ta med sej vart jag än ska nån stans.
Vet inte var jag hamnar än men jag har redan två förslag på vart jag kan få vara med min lilla business. :-)
Möjligheterna bara öppnar sig.
Jag är så tacksam! ❤️


En miljon möjligheter i en liten väska... 

Godnatt!
Love // K 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback