Long time no see

Väldigt länge sedan jag skrev nått här?

Ett år sedan? Det är ju för att blogg.se appen är värdelös och för att det gör det svårt att blogga som jag slutade. Använder väldigt sällan datorn då det mesta går att göra i en telefon. Allt förutom att blogga här då! :-D

Ni som följer mig på instagram och Facebook vet att jag just nu håller på att renovera för fullt. 
Tänkte skriva lite om trappan, då det är mycket frågor som uppstår och då kan jag hänvisa hit, så slipper jag förklara flera ggr om.

Vi började i alla fall med stt måla väggarna med lady jotuns kalkfärg. 
Den är tjock, lite som lera. Man behövde ta mycket färg för det flyter inte ut på samma sätt som vanlig färg.
Vi har derssutom strukturtapet i hela hallen där uppe och trappan så det sög extra mycket.
Färgen är dessutom dubbelt så dyr som vanlig färg och man behöver en sealer som man stryker på efteråt så att det inte blir så känsligt.
Vi fick köpa fyra burkar färg och en burk kostar nästan tusen spänn men det var det värt! Det blev väldigt bra. Sealern köpte vi tre burkar av. Dom kostar ca 300 kr st.


När man målar med färgen blir den väldigt mörk först. Det blir också alldeles flammigt så man blev lite chockad när man började men resultatet blev kanon när det hade torkat.

Vi målade två lager eftersom det var strukturtapet, lite svårare än när tapeten/ väggen är helt slät.


Samma hände med sealern. Det blev randigt när vi målade på det men det blev bra när det torkat.



När vi målat klart alla väggarna och lagt på sealern tog vi en liten paus på en vecka eller två. Det var ett ganska stort projekt för i trappan har vi fem meter upp till tak där nere och vi har en jättehall på övervåningen. Meckigt att måla där det var som högst och som sagt var det lite krångligare att måla med den tjocka färgen. Penseldragen  d.   Men seriöst! Hur jävla kass app??? Heeelt sjukt! Tyvärr går det inte att skriva mer. Jag kan inte se det jag skriver. Sorry. Hejdå jävla 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback