Årskrönika 2016

År 2016 handlade för mig om förändring både i hemmet och i mig själv, personlig utveckling, att växa som människa och utbildning.

I januari kände jag att jag inte trivdes alls på en av anläggningarna som jag jobbade på inom Nordic Wellness och började förbereda mig på att ta mig där ifrån.
 
JANUARI:
 
 
Ett av det bästa jag upptäckte 2016 var the Secret böckerna! Helt fantastiska! Jag lärde mig så himla mycket om mig själv genom dom böckerna!
 
 
 

Jag nådde min målvikt.

 
 
 

Det var snökaos och Göteborg stod stilla.

FEBRUARI:

 
Jag fick ett presentkort av en medlem på jobbet till att göra en skönhetsbehandling på Redbergskliniken hos denna fina kvinna som heter Natalie.
Hon har inpererat mig enormt! Jag är evigt tacksam till Martin som är medlemmen jag fick presentkortet av och Natalie för allt hon gjort för mig. Tack vare Martin fick jag träffa henne och tack vare inspiration av Natalie så har jag idag en egen firma! I love you both! <3
 
 
Jag fortsatte att läsa böcker
 
MARS:
 
 
Mia Törnblom är en sann inspiratör som föreläser och skriver böcker om personlig utveckling.
I mars var jag på en av hennes föreläsningar.
 
 
Vi skrev på papper för renovering av badrum
 
 APRIL: 
 
 
 Jag var på ytterligare en föreläsning om personlig utveckling med Tomas Gunnarsson
 
 
Mer böcker...
 
 
Renoveringen påbörjades 
 
MAJ:
 
 
I början av maj börjar det arta sig... Man ser ändå lite hur det kommer att bli.
 
 
Jag går fransförlängningsutbildning... 
 
 
...och ger mig in i skönhetsbranschen med hull och hår.
 
 
I mitten av maj är det klart! Vi har ett helt fantastiskt nytt badrum!  <3
 
 
Jag går tandblekarutbildning. Jobbar dock inte med det idag, men jag har licensen. :-)
 
JUNI:
 
 
Jag gör fransar hemma men börjar söka efter lokal eller rum att hyra någonstans
 
 
Jag går färgning och formning av fransar och ögonbryn utbildning 
 
JULI:
 
 
Jag hittar ett rum att hyra! Mitt inne i stan på en salong som heter Salon Gino.
Jag älskar det! Jag har haft sån tur. Det är helt galet magiskt. <3
 
 JULI:
 
 
I slutet av juli åker på bilsemester till Finland och norrland och är tillbaka i...
 
... AUGUSTI
 
 
Jag startar augusti med att ta in Spraytan till salongen.
 
 
Vi påbörjar renovering av Sofias rum. Vi lägger nytt golv och tapetserar om.
 
 
Nöjd.
 
 
Nästa utbildning är volymfransar
 
 
Och sen går jag Mama move utbildning genom Nordic Wellness
 
SEPTEMBER:
 
 
Nu blir det vaxningskurs
 
OKTOBER:
 
 
Jag fortsätter och läsa
 
 
Och så går jag Härdplastutbildning
 
 NOVEMBER:
 
 
9 november var en tragedi. Låt oss hoppas på det bästa
 
 
Chris och jag åker på spa i Varberg
 
DECEMBER:
 
 
December består mest av jobb, jobb, jobb. Jag är ganska slut när året tar slut men väldigt nöjd.
Julen firar vi hemma hos oss med mamma, svärföräldrar och Chris bror och familj.
År 2016 var ett väldigt bra år.
Det började mindre bra. Jag funderade mycket på vad jag ville ha mer ut av livet. 
Jag lärde mig gå när det inte var bra, att säga ifrån och att stå upp för mig själv.
Jag satsade, vågade gå efter mina drömmar och på ett halvår nådde jag målen jag satt upp för mitt nya företag.
Jag är spänd över vad framtiden kommer att föra med sig. Jag vet att det är något väldigt stort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback