2007-08-17

Fredag

image348

Vaknade på morgonen och kände oss faktiskt utvilade!
Men det gjorde inte Cissi... Hon var jättetrött och Filip ville inte sova.
Jag fick ta hand om honom så Cissi fick sova och vi gick runt och tittade på allt möjligt.
Till slut somnade han i mitt knä i våran säng i gästrummet. Ååå, va han e söööt!

image349

Bäddade ner honom och så gick vi och åt frukost.
En stund efter frukosten vaknade han igen och då var han vrålhungrig.
Då fick mamma Cissi tyvärr gå upp men hon hade fått sova en dryg timme iallafall.

image350

image351

image352

Två flintskalliga, blåögda... :D

image353

Sen var det dags att göra sig iordning och så var vi tyvärr tvugna att åka.. :(
Inte kul. Hade gärna stannat i en vecka.

image354

............................

Körde mot Haparanda för att träffa min kusin Marjo, hennes man Patrik och deras dotter Amanda där.
Himlen öppnade sig och värsta regnovädret bröt ut!
Riktigt obehagligt att köra... Även fast jag hade på vindrutetorkarna på högsta så såg jag nästan ingenting endå.
Det lustiga var att solen sken hela tiden endå...
Jag såg flera regnbågar samtidigt. Två över varandra. Det har jag aldrig sett förut.

image356

image357

Och så anledde vi äntligen till Finlands gräns. Chris tyckte det var jättespännande! :)
Första gången i Finland för honom.

image355

image358        image359

TERVE TULOA SUOMEEN!

image392

-------------------------------------

image361

Underbar bäbis nr. 2
LAURA

Sov hos Sari och Pekka över natten i Kempele, utanför Uleåborg.
Dom har mega fina huset!

image362

image363

Vi åt lite kvällsmat och sedan deckade vi i sängen igen som två döingar.
Tufft att bila... Gääääsp!!!

image364

KVÄLLSMAT HOS FAMLIJEN VÄLIPIRTTI

Laura i sin superroliga stol på bordet, Pekka med Elias i knät och min kusin Sari t.v.

-------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback