2007-08-18

Lördag

Bröllopsdag....

Vaknade rätt sent men endå i bra tid.
Blev kär för andra gången... :)
Den här gången i en liten solstråle vid namn Laura.
Har nog aldrig träffat en sånn glad bäbis förut. Det enda hon gjorde var att skratta och le.

image365

image366      image367

image368

Love

Det var rätt mycket att stå i med mat och inslagning av paket i sista sekund, fixa i ordning två söta barn och färga hår, duscha och göra sig i ordning mm.

image369

Festfin...(?)

Som tur var började bröllopet rätt sent.
Klockan fem på eftermiddagen vigdes det vackra paret i Haukipudas kyrka.
En gammal kyrka utanflör Kiviniemi, utanför Uleåborg, där bruden är uppvuxen.

image370

Bröllopsfesten hölls i Kiviniemen nuorisoseuratalo, vilket motsvarar folketshus i Kiviniemi ungefär.

image371    image372

image373

image374

image375

SKÅL!

image402  image402  image402  image402  image402

Familjen....

                                  
              

I storleksordning från vänster... Äldst först. Morbror Yrjö, moster Seija, brudens mor - moster Leila, mamma Eila, moster (och gudmor till mig och bruden) Johanna.

       

Min gudfar och morbror Jussi, brudens gudfar - morbror Hannu och yngst i familjen: moster Päivi.


image402  image402  image402  image402  image402 




image380

Patrik, min kusin Marjo och deras barn Amanda.

image391

Jag och Laura

image381

Älskling.

image382

Kusinfoto...
Från vänster: kusin Marjo, bruden - kusin Katja, hennes storasyster kusin Sari och lilla jag.

image384

Skära tårta.

image385

Bröllopsvals.

image386   image387

Skylt ovanför brudparet                                      Bröllopsprogram

image388

Bordsdekoration

image389

Moster Leila, moster Johanna, moster Päivi, mamma Eila och moster Seija.

image390

Vackra brudparet någon gång sent på kvällen innan klockan ett... för då kastade jag och Chris in handduken.
Trötta som bara den körde morbror Yrjö oss till Leila och Jormas hus där vi sov i deras husvagn i deras trädgård.
Det var kallt som i nordpolen när vi la oss så jag lånade Chris T-shirt och munkjacka och tog på mig långa knästrumpor, men när jag vaknade på morgonen var jag svettig som en gris. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback