2007-05-19

Lördag

Kvällen gick jättebra igår men Sara och Sofia gick och la sig väldigt sent så på morgonen var dom båda jäääättetrötta. Sofia vaknade med att gråta och vara jättebedrövad över att Moa hade sovit i Saras rum och inte hennes. Hon skulle slänga ner Sara från balkongen, sa hon.
Det blev lite bättre när hon fick en present av Moa och Chris,
Det var en Bratz-tavla som man skulle färglägga själv.
Det var kul ett tag tills Sara stötte till henne och hon målade fel.
Då blev det bedrövelse igen och jorden gick under.

Efter frukosten skickade jag ner Sara och Sofia hem till Adam så att de kunde hjälpa till att ordna inför Sofias kalas. Dom hade spelat pajas och levt rövare och varit skitjobbiga hela morgonen, så det var skönt att få en stunds lugn och ro innan kalaset började.

Chris satt och filade på en ansökan till ett jobb som han ska söka vid min dator, eftersom hans egna havererade för några dagar sedan, så jag och Moa tittade på Cops, med Fares Fares. Hysteriskt rolig, man kan ju se den om och om igen och tycka att det är lika roligt varje gång.
Speciellt när dom springer ifrån specialstyrkorna i skogen och han den galna polisen blir akut bajsnödig och måste sätta sej ner och skita. Hahah... Helt hysteriskt.

När Chris var färdig med datorn åkte dom hem och jag gick ner till Adam.

Kalaset gick bra.
Sofia verkade nöjd och glad och hennes hemska humör var försvunnen.
Först åt vi korv och bröd, sen gick barnen ut och lekte jage och kurragömma.

image184

image185

Maria hade bakat kladdkaka och det var supergott. Alla åt som grisar. Även jag... ;) Gott!
Efter ja, må hon leva och kakor och blåsa ut ljusen så var det presentutdelning.
Det gick till på det sättet att alla hämtade det paketet som de hade med sig och satte sig i en ring.
Sedan snurrade Sofia på en flaska och den som flaskan pekade på fick ge henne sin present.

image187

Hon verkade väldigt nöjd och fick jättemycket fina paket.
Kalaset gick bra och alla verkade nöjda.
Vid fem var kalaset slut och jag och Sara och Sofia gick hem.

Tröttheten slog mej som en bomb.
Sara och Sofia lekte med en av presenterna som hon hade fått och jag la mej i sängen och slappade.
Helt slut... Att ha kalas är jobbig! :D

image188

Nu sover äntligen kidsen.
Gött... Jag ska nog oxå gå o lägga mej snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback