2007-05-26

Lördag

Vi var sega som attan hela morgonen men till slut så drog vi oss upp ur sängen och åkte iväg till Borås.
Chris ville fotografera taket i Ramnaparkens kyrka för det är en jättehäftig målning där.
Men det var stängt för det var Pingstafton!
Vi fotograferade lite utanför iallafall...

image191

Kyrkan i Ramnaparken.

image192

Gamla hus i Ramnaparken.


Vi åkte iväg till Hennes och Mauritz fyndshop och Chris handlade massa fina kläder!
Jag fick vara smakråd. :)
Han blev såååå fiiin!
Och sedan gav vi oss i väg på äventyr för att hitta Torpa stenhus utanför Borås.
 Vi fick en guidad visning.
Fantastiskt vackert slott! Historian är väldigt spännande!

image193

image194

image195

image196

Efter turen i Torpa åkte vi mot Varnum för att jag ville se Magnus mammas och pappas hus men vi åkte fel och hamnade till slut i Ulricehamn.
Men det gjorde ingenting för jag har en gammal arbetskamrat där som vi fick tillfälle att hälsa på. :)
På väg tillbaka tog vi svängen om Varnum.
Först satt jag i bilen en bit bort och tittade på huset. Sedan åkte jag en liten bit längre fram och stod där en stund.
Jag skymtade Bernt och då kände jag att jag ville gå in och säga hej.
Chris väntade i bilen medans jag gick bort och ringde på.
Jag klev in och Magnus mamma mötte mig i hallen.
Hon såg jätteförvånad ut men jag blev väl mottagen och dom ville bjuda mig på mat. :)
Men när jag sa att det inte gick eftersom jag hade sällskap med mej så sa dom okej och visade mig blommorna ute som de hade planterat.
Det var mycket känslor och massa minnen som kom upp så jag var lite ledsen men det blev endå bra.

Vi åkte direkt från Borås hem till Chris i Backa.
Där fixade han den sista biten av Moas tak medans jag diskade och lagade mat.
Känner mej lite tjatig, för jag har pressat honom att fixa klart det så att hans dotter kan få ett eget rum, men han sa att det bara var bra så det kanske inte gör någonting... :)
Efter att vi ätit så åkte vi hem till mej och vi båda deckade som grisar... Herre Gud va trötta vi var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback