Festen 2008-08-02

Efter vigseln skålade vi med lite champagne vid bilen utanför kyrkan.



Sedan åkte vi iväg upp mot festlokalen.
Utanför välkomnade alla oss med lite champagne och sedan gick vi in och åt lite av buffén.







 



 





 
 
Vi satt både ute och inne och åt.



Efter maten var det en liten paus och sedan dukades tårtan fram.











 
Sedan var det fest och vi drack massa vin... :)




I mellanåt blev vi utsatta för olika lekar som mina kusiner Sari och Marjo ordnade för oss.
Här får vi olika frågor och svara med alternativ A, B eller C
Vi var rätt eniga om det mesta... Inte hela tiden dock.
Och ja, jag erkänner- jag ljög i en fråga: "Om ni ser på film bara ni två tillsammans, vad väljer ni för typ av film? A Erotisk film, B Aktion, C Drama..."
Ja, ni ser själva här ovan vad jag och Chris svarade...

 
Här fick vi välja ut flera par som skulle tävla med oss. Den som håller kvar apelsinen emellan sig, utan att hålla i varandra vinner. Det blev emellertid svårare och svårare. Till slut skulle apelsinen balanseras mellen varandras pannor.
Dom som vann var min vän Jussi och Heidis bästis Rebecka.




Dom vann varsin påse apelsiner. :)



Lek nummer tre gick ut på att vi först fick gå ut från lokalen. När vi kom tillbaka skulle vi ha ögonbildel båda två och vika ihop ett lakan tillsammans.
Vi skulle kommunisera med varandra för att få det att gå ihop.
Konversationen gick till såhär ungefär: "Nä, nu får du håla här... Sen tar du den här änden. Nu blev det fel, vi får börja opm från början. Nu viker vi här... och så viker vi ihop igen."
Vad vi inte visste var att när vi var ute så hade Sari berättat för dom andra att det kommer att låta såhär i sängkammeren hemma hos oss på natten.... :)







Tack för en fantastisk fest och för att ni alla var så glada och deltog så glatt. Alla hade verkligen kämpat för att få ihop en snygg 50 tals look. Ni var så snygga allihop... ;)




Svåger till vänster, scärfar i svart slips, min barndomskamrat Marita och hennes Janne.
Kolla in Peters min i bakgrunden


Frida, längst till vänster hade världens snyggaste klänning. Vill ha! Hon är flickvän till min kompis Peter i vit slips bredvid.
Bakom: Fred, Rebecka och Heidi
Cissi längst fram, Toufik och Karin som är våra vänner och grannar.

 
Chris väninna Annelie. Min moster och gudmor Johanna och hennes Raimo



 
Berivan och Annika


Kusin Anna och kusin Erikas barn Erin


Min vän Jussi och min bästis Cissi


Chris bästis (en av dom iallafall) Fredrik i blå skjorta, min arbetskamrat Daniel och fd. kollegorna Anne, längst fram och Michaela bakom.





Min kusin Marjos man Patrik och Chris farbrors fru Gunilla.


Bröllpsvalsen...
Vi dansade till Elvis "Can´t help falling in love"

... gick ju sådär... Vi hann öva hela två gånger!
Haha... det gick inte så bra... :D






Men vi hade iallafall övat in så det skulle bli ett snyggt slut på det hela... ;)
Och så fick vi igång alla andra till och dansa... Det var ju det som var själva poängen... :)




Mamma och Chris, jag och pappa


Så småning om blev det riktigt fart på dansandet. :D



 
Faster Merja. Chris vän Tero och hans flickvän

 
Moster Johannas Raimo, min kusin Saris man Pekka och min moster Leilas man Jorma som även är min gudfar.
Hela gänget kom från Finland. Till höger: Soili bakifrån (mina syskons mamma) och Moster Leila


Bror Henrik, hans Emma och Henriks vän Jeppe




Syster, bror och jag


Seppo, min fasters gubbe,  Boris man till kusin Sanna, Steven, man till kusin Erika röker cigarr.









 


Min man... som skulle spräcka myten om bröllopsnatten... att man är så trött att man inte orkar nått annat än bara sova...
----------------------------------------

Tack igen!
Pussar och kramar till er alla.

Katti E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback