Wedding 2008-08-02

Klockan 06.30 vaknade jag och kunde inte sova...
Jag låg och vred mej till halv åtta och sedan väckte jag Chris. Han var rätt seg. Hela släkten hade dundrat hit dagen innan och vi drack massa vin... Pappa han var riktigt på lyran och väldigt pratglad. Han är så söt!
Jag skyller på skatorna... Dom kommer varje morgon klockan halv sju och har konsert för oss här... Jättekul.
Jag gick och väckte mamma istället för Chris var så svårväckt.
Vid nio var vi borta vid lokalen och kollade över hur det var och fixade. Sedan åkte jag ner och hämtade rostbiff, kalkon och skinka från affären som vi hade beställt och min brudbukett och övriga blommor.



Därefter åkte jag tillbaka till lokalen och fixade ännu mer.
Heidi och hennes pojkvän Fred och Heidis bästis Rebecka gjorde ett hästjobb med maten och fixet. TACK!!! (igen och igen och igen)
Sedan var det dax för mej att åka till frisören. Min kompis Cissi följde med mej med papiljotter i håret :D och vi var där klockan tolv.
Håret och sminket tog en evighet. Vid kvart i tre hade hon gjort färdigt håret och höll på med sminket. Slöjan och blommorna hade hon inte ens fått dit än... Cissi började bli stressad och sa till henne att vi började få ont om tid.

 



 

 

Vid halv fyra skulle chauffören hämta oss för fotograferingen!
Alltså... Snälla nån... Hon var galet långsam och håret blev inte alls bra.
Det var en jätte fin frisyr. Precis som jag ville ha det. Men det höll i fem minuter. Och då överdriver jag inte det minsta.
Första rosorna trillade så fort jag gick ur affären... Visst... jag sprang lite halvfort men hallå??? Ska man inte kunna ta sej fram fortare än gång om man har en bröllopsfrisyr?
Jag körde som en jävla idiot och höll på och krocka. När jag var hemma var klockan kvart i fyra, jag var alltså en kvart försenad och då hade det fallit ännu fler rosor och flera lockar var lösa... Jag hoppade i kläderna, skrek på mamma att frisyren rasade... Hon försökte sätta fast några och spreja... Jag glömde nästan halsbandet och glömde örhängerna på riktigt, som jag skulle låna av Cissi.
Men vi kom väl iväg så småningom och vi var i Jonsered vid fem över fyra. Då är man snabb... ;)

Fotografierna blev galet bra. Chris kompis Jonas är helt otroligt duktig! Kunde inte blivit bättre.
Jag är så nöjd! Och så tacksam. Vilken bröllopspresent!













Efter att vi hade fotograferats var det dags att åka till kyrkan.
Klockan fem vigdes vi 2008-08-02






På väg in i kyrkan


Tager du...?




You may kiss the bride...






Fru och herr Enberg







Det var minnst sagt pirrigt värre... Hjärtat ville lixom hoppa ur bröstet på en.
Efteråt var man alldeles matt. Bilderna som Jonas tog efter vigseln såg jag alldeles dåsig ut på.
Men han är med Jonas och sa att nu fick jag allt skärpa till mej och se lite gladare ut. :D
Så det e klart när Jonas säger till en... ;)
Det blev superfina bilder runt kyrkan med.







Om du vill se några fler bilder kan du se dom pådenna länk: 
flickr.
Tyvärr kan man bara ladda upp ett begränsat antal bilder storleksmässigt och våra bilder är jättestora såklart.
När jag har mer tid ska jag sitta och förminska bilderna så kan jag lägga ut många fler sedan.
Ni kan även läsa min mans blogg: Chris

TACK igen till alla. 
Extra-tack till:



Finaste syster, hennes fantastiska Fred och underbara Rebecka.
För att dom slavade som galningar i flera dagar



Chris bror Mikael som filmade vårat bröllop


Daniella och Jonas fotograferna.


Sari och Marjo, mina kusiner som skojade med oss och hittade på roliga lekar.

Shit... Klockan är halv tre!
Gonatt.
Love



Kommentarer
Postat av: Johanna

Wow, så härligt! Vad fina ni är! Såg bilderna på de andra sidorna med. Vilken tårta! Vilka av bilderna blir det förstoring av till väggarna där hemma?



Tråkigt med håret, men bilderna blev fina - ser inte alls ut som någon hårkatastrof. Blir väl kanske något kul att berätta för barnbarnen iaf om all stress och hårblommor överallt. =P



Massor med grattis och kramar till er!!!!

Postat av: Maria

Grattis igen!

OMG!! va fina ni var. Du var ju skitsnygg!!!

Din bukett var veerkligen stilig och kläderna o håret och allt :)Hoppas ni har en underbar dag!



Kram

2008-08-04 @ 09:25:59
URL: http://mijamaria.blogg.se/
Postat av: DevilDoll

GUUUD så snygga ni är! Stort grattis, ni ser helt fantastiska ut (speciellt ditt hår + klänning)! Jag blir nästan lite avis haha ;)

2008-08-04 @ 16:38:03
URL: http://devildoll666.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Grattis och så underbart vackra ni var!

2008-08-06 @ 13:50:11
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback