2008-12-16

Tisdag

Fantastisk utbildningsdag på Gothia Towers


Ann våran Sales Director i mitten.
Min konsult Yvonne längst till höger antecknar för fullt.




National Sales Director CE kom in och gästade en stund.

Dagens utbildning innehöll bland annat:

Den modiga och den fege människan är båda rädda.
Skilnaden mellan dom är att den modige gör det han är rädd för och den fege låter bli.

Många vill ha massa saker men är inte beredda att betala priset.
Vad vill du ha och VARFÖR?
Du måste veta ditt VARFÖR så att det blir starkare än alla dom hinder du möter när du ska skaffa dej det du vill ha.

Winners never quit - Quiters never win.

---------------------------------------------------------------

Och med det i tanken gick jag därifrån och funderade på VARFÖR jag arbetar med detta.
Och jag undrar om man kan ha flera varför?
För jag har en hel hög av VARFÖR juh...

MINA VARFÖR:

1. Jag vill ha massa extra pengar
2. Jag vill utvecklas
3. Jag vill inte jobba för kommunen för en pissig lön och inte få någon uppskattning för allt man gör.
4. Jag vill jobba med människor som är positiva och hjälper varandra och som inte konkurerar med varandra
5. Jag vill arbeta med ledarskap och hjälpa andra att börja arbeta med det här fantastiska jobbet. Jag vill coacha och peppa andra framåt på det sättet som andra har hjälpt och peppat mig.
6. Jag vill bli Sales Director så att jag slipper arbeta med två jobb. Då kan jag lägga mina arbetstider efter min familj och mina egna behov. Dessutom vill jag ha den feta lönen dom får. :)
7. Jag vill ha ringar och gratisresor och den rosa volvon skulle inte heller sitta helt fel... med tanke på den skabbvolvon vi har stående på våran parkeringsplats... :D

Ja... som ni ser så har jag en hel massa varför.
Jag är rätt motiverad att betala priset... :)
Och vad är då det hemska priset man måste betala kanske nån undrar då.
Priset är att jobba.
 Att boka klasser, att hålla klasserna, följa upp och boka nya klasser igen och igen och igen.

Jag är beredd att betala! :) *räcker upp handen*
Jag älskar att hålla klasser! Se mitt inlägg
2008-12-13

Att boka klasser var jobbigt i början... Jag vill inte vara PÅ och puscha.
Jag var rädd för att folk skulle säga nej.
Men sedan ändrade jag inställning. Om du inte vill ha en klass så är det helt okej. Det är inte MEJ du tackar nej till . Det är klassen -produkterna - stunden att sitta ner och ta hand om dej själv.
Det finns tusen kvinnor som vill boka med mej! När jag insåg hur lätt det var och hur många som tycker att det är lika roligt som jag så var det inte längre svårt.
Uppföljningen är inte heller några problem. Dom flesta blir glada och tacksamma för att man ringer och frågar hur det går med deras produkter. Hur många affärer ringer till sina kunder och undrar hur det går med deras fuktighetskräm??? :D

Så man sätter upp olika hinder åt sig själv. Alla är vi rädda ibland. Jag var rädd för att få NEJ.
Men jag ringde och bokade iallafall...
Jag fick massa nej.
Men vet ni vad? Det var inte så farligt! :)

Den modiga och den fege människan är båda rädda.
Skilnaden mellan dom är att den modige gör det han är rädd för och den fege låter bli.

Så jag tror att jag är rätt modig trotts allt...

------------------------------------------------------------------------




Kommentarer
Postat av: heidi

du är jättemodig <3



snart måste vi ses! :D

Postat av: Johanna

vad klok du är! =) och visst hade vi det bra igår? =D så nu kör vi på för fullt... klart vi ska bli directors, båda två!!! ser fram emot att få gå på scenen på seminariet ihop med dig!!!! du är bara bäst!

2008-12-17 @ 14:49:54
URL: http://johannaingridhelena.blogspot.com
Postat av: sofie

vilka fantastiskt fina skor din man hade ppå sig på bröllopet. jag letar också sånna till vårt bröllop, men har bara hittat dansskor & jag vet inte om de funkar. har du nåt tips?

2008-12-19 @ 22:08:10
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/
Postat av: sofie

åh vad bra.. tack så jättemycket.

2008-12-19 @ 23:17:44
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback