2008-12-29

Måndag

Idag var det jobb... men det var inte så jobbigt. Kändes lugnt.
Vi pysslade i ordning lite pill på jobbet och sedan slutade vi rätt tidigt.
Jag skulle iväg och fixa naglar... men innan det skulle jag till banken för att sätta in pengar som jag fått i julklapp.
Det var smockat på banken såklart efter så många dagars stängt....
Pust.
Men jag behövde få in pengarna på kontot så det var bara till att vänta snällt på sin tur.
Jag väntade i en timme nästan tills det blev min tur och äntligen fick jag komma fram till kassan!
Jag sträckte fram min 500 euro och bad att få växla den och sätta in det på mitt konto.
Nej tyvärr säger hon då i kassan. Vi växlar inte längre pengar här på denna bank.
Nehe? Snopet eller?
Du får gå in på Allum här så är Forex där inne bara en bit in. Där kan du växla.
Okej.
Jag fick alltså ta min lilla sedel och gå 100 meter bort och växla min sedel.
Det tog 5 minuter.
Sen gick jag in på banken igen och skickade in sedlarna i insättningsaparaten så det hela var klart på 10 minuter sammanlagt. :S
Därefter var det ilfart hem och hämta Sara som varit hemma med morfar idag och ta med henne hem till Anna-Karin - min nagelteknolog.





När jag kom hem lagade jag mat till hungriga små barn och sedan ringde pappa.
Muppen vi köpte denna lägenhet av har varit framme och gjort ett av sina briljanta hemmabyggen - igen. (Se
Chris blogg)
Kaklet i badrummet var helt sprucket och håligt bakom det gamla skåpet.
Fantastiskt roligt. :(
Chris var sådär road när jag berättade om detta när han kom hem.
Så imorgon blir det till att ringa HSB och någon jurist och se vad vi ska göra åt saken... Är det någon som vet hur man gör med sånna dolda fel när man har köpt hus eller lägenhet?

Nej nu måste jag på utbildning...
Bråttom bråttom!
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback