2008-07-31

Torsdag

Dagen har gått i ett igen...
Vi började med att lämna caketoppersen till tårterian och sedan köpte vi ljusa pins till Heidis hår och lite mer papiljotter.
Jag har tunt hår så mina papiljotter räcker till mitt hår men dom räcker bara till halva Heidis... :S Hon har verkligen JÄTTE-tjockt hår!
Chris köpte också film till sin videokamera och sedan åkte vi till Soili för att hämta Heidis klänning som hon hade färgat. 





Sedan åkte vi hem en snabb sväng och hämtade videokameran och åkte hem till Chris mamma och pappa för att lämna den där.
Hans bror ska vara videokameransvarig. :)

Efter att vi fäktats mot getingar och jag hoppat upp och ner som en jojo från fikabordet säkert tjugo gånger så gav vi slutligen upp och åkte hem.
Chris lämnade av oss hemma för att jag skulle hinna sätta på lite makaroner medans han åkte upp och köpte creme fresh (hur stavas det?)
Då passade jag på att städa lite och ge Heidi lite instruktioner om vad som komma skulle:
Chris vänner skulle samlas hos oss medans jag och Chris och hans vän Jonas skulle ge oss ut på fotograferingsrunda.
Vi visade var och hur vi vill bli fotograferade på bröllopsdagen.
När vi sedan kom hem tog dom med sej Chris på svensexa.
Det har varit ytterst svårt att hålla det hela hemligt... Chris har flera gånger gått in på min outlook för att skicka bilder från min dator till hans mailbox så att han kan öppna dom i sin bärbara och lägga ut dom på sin blogg.
Fan va nervös jag var att någon från hans kompisgäng skulle ha skickat ett mail just då.
Till slut fick jag skicka ett mail och be alla skicka mail till min hotmail ifall det var någonting. Jag till och med tog bort lösenordet från MSN så att det inte ska loggas in av misstag på något sätt och han skulle upptäcka mail...
Vid flera tillfällen har jag också sett att jag har fått mail från Fredrik till exempel (Chris kompis) men inte kunnat öppna dom eftersom Chris varit i samma rum.
Chris blev helt chockad när han kom hem och såg att alla satt i köket. "Oj, här var det massa folk" sa han bara och gick bara förbi och in i vardagsrummet. Sedan blev han nervös och började skratta. "Ni har lurat mej! Och DU har säkert vetat om det här hela tiden" sa han och pekade på mej. :D
"Jag måste kräkas" sa han också och sedan vädjade han att han skulle slippa att gå runt i Boratdräkt på stan.

Så här blev iallafall några av testbilderna från våran fotorunda:








Det kommer att bli jättefina bilder! Jag är så nöjd. :)

Efter att Chris vänner hade kidnappat honom så började jag och Heidi sy på underkjol till henne men den blev lite längre än den som jag har haft innan så vi bestämde att jag skulle ha den istället på bröllopet och hon skulle ha min eftersom hennes klänning är ganska kort och min är lite längre...
Sedan sydde vi om Heidis klänning litegrann.
Vi klippte bort tyllet och sydde upp underkjolen lite eftersom den på vissa ställen var för lång och hängde fram lite grann under kjolen... :S Inte snyggt...
Sedan var det dax att hämta min bästa vän Cecilia från flyget.
Hennes flyg landade 22.05
När jag såg henne började jag gråta. Hon är så fin. :)
Hon har fått Saras rum att sova i och Heidi sover i Sofias.


Cissi

Nu ska jag lägga mej och sova också och hoppas på att Chris kommer hem i sinnom tid... Imorgon har vi MASSOR att göra och jag hoppas att han inte är alltför bakfull så jag får lite hjälp... :D


Våran fotograf lockade oss inte till skratt på det här viset dock... ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj va ni har fixat och donat :) Hoppas det blir underbart imorgon :) Verkligen pyssligt av er att fixa din syster klänning så fint :)Du lägger väl ut bilder från bröllopet sen?



Ha en bra dag!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback