50´s weddingdress.

Klänningen är kanske lite för stor... men jag har ju också beställt den i storlek 40 och jag har väl 38 eller egentligen är jag varken eller....är en 39:a just nu. :D
Men jag ska nog kunna sy in den lite grann eller så går jag till en skräddare.

Idag slutade jag klockan ett och det var så skönt!
Jag vill ALDRIG jobba med stora barn. Blä, inte min grej. Dom e så uppnosiga och tykna... Lyssnar inte och håller på och stojar hela tiden. Jobbigt. Man får bara säga till dom hela tiden.
Längtar efter alla goa småttingar som vi har på våran förskola... En av dom pojkarna som har gått på våran förskola innan men som kommer att sluta nu efter sommaröppet är på den sommaröppna förskolan - jag är på fritidset. Men jag brukar gå dit varje dag och krama honom och han blir så glad och vill krama mej. Jag gråter nästan varje gång för han e så underbar! Kommer att skana honom mycket. ;(

Efter jobbet åkte jag hem och tog en dusch. Sedan letade jag som en galning efter nått att ha på mej men allt jag äger sitter tight eller är kort och min enorma mage kom inte in i nått.
Försökte mej på att fixa en frisyr men när jag har PMS är jag inte bara grinig utan också helt fumlig och tappar saker och är allmänt klantig.

Chris ringde mitt upp i allt och jag var sur och hörde inte att han skulle åka iväg och handla nått innan vi skulle träffas så jag åkte iväg på en gång för att möta honom vid Tårthuset.
När jag var nästan framme ringde jag och han fattade ingenting utan sa att han var kvar på jobbet. Jag satt och surade i bilen och spelade spel på min mobil tills han kom och så gick vi in till tårterian tillsammans.



Suris framför Engelska Tårthuset. :D
http://www.tarthuset.nu/main.html



Lite gladare...



Tårtan kommer bli så fräck!
Den ska inte va rund utan ha samma form som den lite "njurformade" bubblan som vi har på vårat inbjudningskort.



Det kommer att vara tre sådana på varandra i minskande storlek.
Runt om på kanten ska vi ha ett svart band och alla tårtorna kommer att vara rosa som bakgrunden på inbjudningskortet och med laxrosa rutor, som det inne i njurformen.
Mittenformen kommer att ha svarta rutor som det som det står: Fabulous i och i dom svarta rutorna kommer det att stå Kati Christer.
Högst upp står våran caketopper. En brud som fiskar en brudgum.
Det var jätteroligt att beställa tårta!

Efter tårteriet åkte vi till Buttericks och handlade mer rosa talrikar och bordsdukar.



Förminskar inte denna bild så att ni kan få spana in värsta bollen som sitter på min mage.

På väg till bilen mötte vi en måsbäbis som pep omkring mitt på gågatan i Göteborg.
Vi har minnst en måsbäbis varje år som trillar ur boet på våran förskola men den här var det extra synd om tycker jag som fick springa där bland alla tusentals människor.



Sedan åkte vi till Allum och jag fick handlat mej en jättestor tunika som jag genast tog på mej på Carlings.



Vilken lycka. :)
Jag handlade även en svart trenchcoat från HM och stayups från Lindex.
Sedan åkte vi hem.



När vi kom hem tog Chris bilder på mej i min brudklänning, skor, slöja och hela faderullan. Det blev faktiskt jättefint med allt ihop. :)
Men det ska jag inte lägga ut någon bild på här än... Ni ska få vänta tills den 2 augusti. *fniss*
Efter det satte jag mej här och bloggade och fick middag servetar under näsan. Mycket trevligt. :)



Auf wiedersehen.


Kommentarer
Postat av: heidi

du är så himla SNYGG! jag har världens snyggaste syster. <3 och jag är sååå nyfiken på klänningen!!! AAH!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback