Rockabilly wedding.

Nu har jag då införskaffat lite Rock n´Roll musik. :)

Buddy Holly

Little Richard

Chuck Berry

Jerry Lee Lewis

Nat King Cole

Fats Domino
och flera samlingsplattor och jukebox-collections



Inbjudningskorten är skickade och dom är förhoppningsvis framme imorgon för sedan är det ju långhelg.

Har också googlat lite efter dekoration till lokalen.
Inte det lättaste och det finns inte så mycket att köpa i 50 tals dekorations väg i Sverige. I så fall får man beställa från USA.
Jag har dock tänkt att göra mycket själv.
Jag är ju konstnärlig och målar och ritar bra, så det kommer nog inte att bli så mycket problem.
Där musiken spelas ifrån tänkte jag måla en stor jukebox.



Det blir defenetivt inget problem.

Som sagt är våra temafärger: rosa, svart och vitt
(och det betyder inte att alla gästerna ska klä sej i dom färgerna som min älskade syster trodde. :)
Ballonger är lite 50 tal också. Var kan man få tag i helium???



Har vinden full med LP skivor.
Min idé är att skriva ut "Rock n Roll" ,"50´s" eller nått på tex. rosa papper och bilder på swingdansare eller något annat 50 talsrelaterat. Och så klipper jag pappret runt så att det passar på det runda i mitten av LP skivan. Sedan fäster jag det försiktigt på skivan på nått sätt så att jag lätt sedan kan ta av det utan att skada skivan. (Vill ju ha kvar skivorna sedan)
På det sättet har jag 50 tals skivor som jag kan ha som dekoration på tex. väggar, hyllor.

 




Det här var också lite roligt.
Jag vill att det ska vara vackert och stilfullt endå. Det är ju trotts allt ett bröllop och inte en maskerad. :)
Jag älskar blommor och det får man när man gifter sej i mängder. Att ställa en vas på en spegel är fint.

  

Jag har snöre kvar från inbjudningskorten och det tänkte jag använda till att dekroera ljus.





Här har någon använt ljus till att forma ett hjärta. Det tyckte jag var vackert. Man behöver kanske inte göra det så stort utan man kan ju använda vanliga värmeljus i form av ett hjärta.

Där man serverar dricka kan man skriva ut lite roliga gamla adds.



Och som bekant så avslutar jag för det mesta mina inlägg med en liten söt Pin up och då passar ju ingen annan bättre än denna...



Love från K


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hm. va tr´åkigt att det inte gick att kommentera!

Ja program ja,, jag har funderat lite och man skulle ju kunna ha nån tipsrunda efter maten! Typ med frågor om oss, lite fåniga sådär, om sånt vi gjort som är lite pinsamma eller udda. Sen råkar man alltid ut för spex och lekar av gästerna, det ordnar sig! Har man alkohol på festen, brukar det lösa sig av sig självt ;) De tipsen har jag fått ;)

Postat av: jenny

kan tipsa om ett par länkar om du inte har dem redan;



www.celebrations.e-butik.se

www.dekoreramera.se

www.calligraphen.se

2008-06-19 @ 11:18:25
URL: http://katthemligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback