Temabröllop

Nu har jag fått frågan så många gånger (nästan uteslutande av släkten) så jag skriver det här och hänvisar hit härdan efter.

Vi ska ha ett temabröllop. Vi ska inte ha maskerad.
På inbjudningskorten står det högst upp högra kant:
Dresscode: 50´s
Detta innebär enligt etikett att man ska följa det.
Men i min värld tvingar man ingen att göra någonting. Alla får göra som dom vill.
Däremot tycker jag att det är roligt om alla är klädda efter dresscoden och dom flesta tycker som jag, vilket betyder att majoriteten är klädda så.



Från början var det inte meningen att vi skulle ha något bröllop för släkt och vänner.
Jag ville att vi skulle gifta oss privat, bara jag och Chris eftersom jag redan har varit gift en gång och haft ett stort bröllop med gräddbakelseklänning, bordsplaceringar, tal och hela baletten.
Jag vill inte göra om det... för jag vill bara helt enkelt inte.
Chris ville inte gifta sig privat. Han ville ha stort bröllop med alla vänner och hela släkten.
Detta som vi nu har gjort är en kompromiss av våra viljor.

Jag tycker att det är kul med temafester och det allra viktigaste är att det inte är stramt och stelt.
Vi ska inte ha några bordsplaceringar. Alla får sitta var de vill.
Någon gräddbakelse kommer jag aldrig att ta på mej igen, inte heller någon enklare variant av en bröllopsklänning.
Jag älskar 50 talsmodet och därför blev det en 50 talsklänning.
Vi ska gifta oss i kyrkan och sen blir det bara vanlig fest, med tema 50 tal.
Musiken blir 50´s och en del av inredningen, vi ska också åka 50 talsbil till kyrkan och sedan till festen.

Välkomna att deltaga när vi gifter oss i Partille kyrka den 2 augusti 2008 klockan fem.
Välkomna sedan att deltaga i 50 tals temafesten efteråt där vi först ska äta tårta och dricka kaffe, sedan festa, ha kul och grilla senare på kvällen.

Love K+C




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback