2008-05-19

Måndag

Läste min systers blogg nyss... kunde inte säga det bättre. Känner som hon.
Konstigt det där med oss....med min syster och mej.
Ibland tänker jag på något och så kommer hon och säger precis det jag tänkt på, eller som i detta fall skriver om det.
Ibland tar vi på oss liknande kläder utan att vi sett varandra innan och ibland ringer hon just när jag ska ringa henne eller när jag tänker på henne. Strange...
Så? Vad var det jag inte kunde säga bättre än hon?
"jag bara sabbar det hela tiden. för att jag inte fattar hur bra allt är och att jag lixom är värd det"
http://bedroomdancing.blogg.se/
Vad skulle jag till Borås att göra igår? Varför litar jag inte på mina instinkter och skiter i det?
Varför tar jag inte bara tag i det och förklarar för Sara INNAN det händer att det inte går?
Min syster sa att han gör sådär för att han skäms. För att han vet vilken skit han är.
Men det tror jag inte alls på. Magnus har hela sitt liv varit ett offer. En martyr som tyckt synd om sej själv och sedan ridit på den vågen. För när han var liten blev han mobbad och det äääär ju så synd om honom.
Skitbra sätt att slippa ta ansvar, ta tag i sitt liv och bli vuxen.
Min vän Jussi sa det så bra:

"Jag tror att han får panik och tänker: oj.. tänk om Katti pratar med min nya tjej och säger att jag har massa skulder... Därav kommentaren: Oj, nu kommer mitt ex-ex.. det var ju inte bra"
Det lät logiskt för mej. Magnus tycker inte alls att han är en skit. Han tycker bara synd om sej själv och ljuger sej genom livet. Mest av allt för sej själv.
Stackars sate.
Och med dom orden lämnar vi saten bakom oss och talar aldrig mer om det.
Nu har jag ägnat två inlägg åt honom, mer ska han inte få av min dyrbara tid.
Jag har lärt mej mycket.
Låt oss säga tack istället. 
Tack.


*************

Imorgon kommer Chris hem! :)
Jag ska hämta honom på Landvetter klockan kvart i nio.
Sen blir det ilfart hem och duscha och göra sig i ordning för sedan är det begravning klockan elva.
Längtar efter min Chrissis missis.
Ska bli så skönt att pussa honom och kramas.
Han är alltid så glad.
När man ser honom så blir man så glad. :)
Tråkigt med begravning dock.

Nu måste jag sova så att jag orkar med dagen imorgon...
Gonatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback