2009-08-09

Söndag

Idag är det konsert!
Vi ska se Madonna på Ullevi.
Klockan tre kommer min väninna Marita hit och då ska vi äta lite middag. Sen e det att göra stan... :) Jeej va kul.

Igår hade jag en klass i Varberg klockan ett.
Efter det passade vi på att kolla staden lite.
Vi åt först världens goaste kyckling på samma ställe som jag åt på förra gången i Varberg men som jag hela tiden glömmer namnet på... :)

 



Sen drog vi vidare ner mot hamnen och köpte kaffe och bananasplitt. :) Nam nam
På väg hemåt fick jag ett infall och tyckte att vi skulle ta en sväng och kolla vad Äskhultsby var för någonting..
Har sett skylten flera ggr men vi har aldrig haft tid att åka dit.
Vid avfarten mot Tjolöholms slott tar man vänster istället för höger från motorvägen.

Äskhultsby



Byn består av fyra gårdar tätt kring ett bytorg. Byggnaderna uppfördes under
1700-1800-talet och ligger kvar på sina ursprungliga platser trots skiftesreformer under 1800-talet.















Det var så vackert och den lilla byn låg uppe på en liten höjd så man fick gå en liten väg upp tills man kom upp till husen.
Det syntes inte från vägen att det var så vackert. Ute i hagarna runt om kring fanns lamm och hästar. Så fint.
Inne i husen fanns massa fantastiska föremål som jag gärna hade plockat med mej hem.
Underbara små saker. Kistor och fat, koppar och hyllor.

På väg hem därifrån fick vi ytterligare ett ryck och åkte till Chris väninna och arbetskamrat A.
Dom hade ett fantastiskt vackert hem också - dock lite modernare än Äskhult. :)
Det visade sej att hon brukar spela teater i byn. Vilket sammanträffande!

Nu e det dags för lite städning och handla mat.
Sen e det Mads!

Ha en fantastisk dag.

Kram K


Kommentarer
Postat av: Therese

här har du min mejl, skicka gärna värdinnebrevet :)

skickar du det via post eller epost?

får du mindre avbok när du gör det?

Postat av: Therese

haha, här är mejlen

2009-08-09 @ 20:48:37
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback