2009-02-09

Måndag

Idag var det awardsnight.
Men först var det jobb tidigt och så hämtade jag mina finaste underbaraste barn. :)
Det var trevligt på måndags utbildningen som vanligt.
Jag var dock lite trött och hungrig.

När man arbetar i detta företag kan man vara med i någonting som kallas för stjärnprogram.

För varje kvartal du kvalificerar dig som stjärnkonsult erhåller du en guldtonad platta med en siffra som motsvarar det antal kvartal du varit stjärnkonsult. Du erhåller också din stjärna som motsvarar dina produktinköp under kvartalet och fäster bägge på den stege i platina- och guldton du mottager första kvartalet som stjärnkonsult. 
 
Stjärnkonsultprogrammet innehåller alla de inslag du behöver för att uppnå succé. Som stjärnkonsult kommer du att få en personlig framgång varje kvartal och få uppmärksamhet från företaget, din Fristående Sales Director eller Team Leader.
 
Stjärnkonsultprogrammet motiverar dig att sätta nya mål och klättra upp för den fristående karriärstegen. Du kommer att vara stolt över din guldtonade stege som du kan pryda med antingen en safir, rubin, diamant, smaragd eller pärlstjärna. Endast stjärnkonsulter bär denna stege.
 
För att kvalificera sig till Stjärnkonsultprogrammet måste man ha ett regelbundet inköp inom kvartalet. Kvartalen är baserade på Seminarieåret (1 aug-31 juli). Inköpssumman till stjärnkonsultprogrammet baseras enbart på konsumentprodukter, grossistpris (efter rabatt), ex moms.

Det högsta man kan ha är alltså pärla och den fick jag idag!
Jättekul!

Stjärnkonsultprogrammet

Typ av stjärna   Inköp per kvartal
Konsumentprodukter,
grossistpris efter rabatt, ex moms   

Nya aktiva team-medlemmar

Stjärnpaket
Pärla         54.500 - 0 Pärla
alternativt 36.750 2 Pärla
Smaragd         36.750 - 54.499 0 Smaragd
alternativt 30.700 1 Smaragd
Diamant         30.700 - 36.749 0 Diamant
alternativt 24.550 1 Diamant
Rubin         24.550 - 30.699 0 Rubin
alternativt 18.375 1 Rubin
Safir         18.375 - 24.549 0 Safir








Nu står det visserligen kvartal 1 på min stjärnstege här men plattan ska jag snart byta ut till en med en tvåa på.
Jag har alltså arbetat som konsult i 2 kvartal nu, ett ½ år.


Tre av mina fyra konsulter som är finast i hela världen. :)


Pearls for girls...


Kommentarer
Postat av: Frida

Herregud vad du är duktig! Snacka om kometkarriär:-)

2009-02-10 @ 09:24:15
Postat av: Ling

Gud vad roligt för dig! Jag är makeup artist på heltid och funderar på att bli konsulent vid sidan om. Eftersom jag har regalbundna kurser hemma hos mig och där jag jobbar och är frilansare så kan jag sälja vilket smink jag vill och jag funderar på Mary Kay! Får man undra hur mycket du tjänar ungefär? Jobbar du med det heltid eller? Mvh/Ling

svara gärna på min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback