2009-07-13

Måndag

Somnade rätt sent i går natt även fast jag var så himla trött.
Sen vaknade jag ganska tidigt på morgonen också men jag somnade om och sov till halv elva. Finsk tid.
Halv tio svensk.
Efter tolv nån gång åkte vi ut för att göra stan men det regnade ju bara så vi var mest inne i ett varuhus.

Vi hittade massa leksaker så klart och det var ju jätteroligt.







Vi fick oss en god mjukglass iallfall. :)
I Finland har dom mjuklass med olika smaker. Finns det sån mjuklass i Sverige?
Tog en med vanilj och choklad blandat. Jättegott!!!



Efter resan i Oulu city åkte vi till stranden och campingplatsen "Nallikari". Strand vid havet.
Barnen badade såklart även om vi inte hade några handdukar med oss. :)





Vid fyra var det grillkväll hos min moster Seija.
Där hade en del av släkten samlats och det var mycket trevligt.  :)


Moster Seija sitter med Siiri i knät och till vänster om henne sitter moster Johanna.




Kusin Sari som vi bor hos med hennes dotter Laura


Kusin Katja med hennes dotter Siiri





Mina kids fick fina morgonrockar av moster Johanna som hon köpt när hon var i Thailand.



Sara och Sofia älskar att vara hemma hos Seija. Där finns nämligen en studsmatta som de vill hoppa i hela tiden.
En liten bit bort finns också en liten sjö där vattnet är väldigt varmt.
Vi tog en liten tur dit med men det var helt hysteriskt med mygg så det gick ju inte att vara ute!
Det blev snabbdopp och så gick vi snabbt tillbaka igen.




Chris försöker undvika myggen.

Nu e vi tillbaka i Kempele hos kusin Sari och hennes familj. Chillar här med lite candies och cider.
Imorron blir det tredje mostern Leila och sedan ska vi till Pateniemi, där jag bodde mycket på somrarna när jag var liten. Mammas barndomshus finns där.
Lite nostalgi blir det med andra ord imorron.
Kanske ska jag ha en liten hudvårdsklass med mostrarna också... Vi får väl se om det hinns med... :)
Ha det fint!
Hörs imorron.


Nu vill jag ha solsåjag kan bada...
Här finns jättefina badstränder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

I Umeå finns jättegod blåbärsglass

2009-07-13 @ 22:54:45
Postat av: Göran

Hej

Roligt att läsa din blogg

Nu är vi i Rättvik

Hälsa alla i Finland // Göran

2009-07-14 @ 20:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback