2009-07-17

Fredag

Igår åkte vi från mamma vid två tre ner mot Luleå.
Vi tog en liten bensträckare i Överkalix på mammas stuga.
Innan vi åkte fick Chris en klippning hos mamma i hennes frisersalong.
Ni som åker till Malmberget kan se mammas frisersalong på torget. Eilas frisersalong. Det enda som i princip finns kvar... det och en friluftsaffär och en pressbyrå eller nått...




Jag till vänster fönar Sofias hår. Mamma till höger fönar Sara.
Skulle jag inte passa som frisör? ;)

Vi kom hit till Luleå vid sju halv åtta nån gång i går kväll.



Här bor min kusin Marjo och hennes man Patrik. Dom har två barn. Amanda och Anna.
Här ligger jag på golvet och gosar med Anna.

Igår blev vi bjudna på fantastisk god grillad älgkött och ugnsbakade potatisklyftor.
Marjo hade gjort en fantastiskt god pepparsås också.
Rött vin till detta bjöds på men jag dricker ju inte rött så snälla Patrik rotade fram nått gott vitt vin till mej. Thanks P.
Fatta vad bortskämda vi har blivit under denna resa... :) Man kanske skulle göra en sån här turne oftare? ;)
Vi avnjöt den fantastika middagen på Marjo och Patriks nya inglasade veranda.
Så här ser det ut där ute:



Fint va?




Marjo, Patrik och Anna och Chris.

Nu ska vi snart ut på äventyr... Få se vad vi ska hitta på.
Ha det bra så hörs vi mer i kväll eller i morgon.
Jag är sugen på vin... man kanske skulle ta en raid till Systemet och köpa en flaska guntrum...

Nu e det dags för dushen. Ha det bra så länge!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback