2009-07-23

Torsdag

Vi drog ju till Dalsland och övernattade där två nätter. Sedan åkte vi tillbaka tidigt på morgonen igår.
Vi lämnade barnen där hos min faster Merja och hennes gubbe Seppo.
Jag åkte till Varberg rätt snabbt när vi hade kommit hem och gav nya konsulten Alexandra lite nykonsultsutbildning.
Hon är supergo! Å va roligt att hon har kommit med i vårat team.
Sedan följde hon med mej på klassen som jag hade på kvällen där i Varberg.
Först var vi på en restaurang och jag åt SÅ go kyckling med honung och nått... Kommer inte ihåg restaurangens namn men det var himla go mat.

Idag vaknade vi efter tio och bara låg och drog i sängen.
Sedan fick vi ett ryck och beställde biljetter till Harry Potter... eller Plutter som jag kallar han. :)
Vi segade rejält och fick plötsligt bråttom när klockan började närma sej två.
Vi fick stressa ordentligt med att få i oss mina toast som jag hade rört ihop i all hast innan vi skulle iväg.
Värsta skyfallet var det ute också. Har nog aldrig sett så stora droppar! Det var som att stå i en dusch. Tur det finns paraply. :D



Plutterfilmen var sådär... Inte direkt den bästa av alla dom som varit innan. Kanske den sämsta... Jag vet inte.
Tyckte det var ett knepigt och abrupt slut på det hela... :S
Men men, det är alltid kul att gå på bio.

Efter Plutter tog vi oss en raid till alla fina butiker.
Jag visste att det skulle gå som det skulle gå för vi var inte direkt finklädda. Såg ut som bara den. Hade i princip hoppat i det jag hittade först i garderoben eftersom vi fick så bråttom.
Balklänning skall hittas...
Det är snart seminarium. Årets stora händelse. Jättekul!
Ja... så hur gick det då? Om man inte ser proper ut när man kommer in i en butik med bal och bröllopsklänningar blir man helt enkelt ignorerad. Dagens sanning. Så vi satt där ett tag och tittade i deras tidningar och sedan drog vi.
Nästa butik jag steg in i hade jag en annan taktik.
Det var "Hej, jag söker en klänning som ser ut så här och såhär..."
Men jag hittade ingen sån så vi åkte till en tredje som var stängd och en fjärde som knappt hade nått alls.
Så då gick vi till 7 eleven och köpte en latte.
Vi fick välja mellan en stor eller en liten och valde en stor. Och jäklar va stor den var! :D


Min fina prins.

Vi gick till Vasaparken och satt där och drack våran latte.
Och funderade på vad vi skulle ta oss för... och bestämde oss för att vara lite Ernst. Vi åkte och köpte sandpapper och målarfärg på Claes Olsson sedan åkte vi till K rauta och köpte vit färg.
Passade på att gå runt och kika där inne på allt annat.
Vi hittade dock ingen röktunna... ;)

Väl hemma var vi först tvugna att titta lite på Ernst och sedan satte vi igång med vårat lilla... eller ja, STORA projekt egentligen. Vi ska nämligen måla om ALLA möbler i princip. Här ska det bli vitt!
Linneskåp, skänk, sänggavel, mitt Mary Kay skåp, pottskåp, en pall, vardagsrumsbord och ett litet sidbord, två stora bokhyllor och två CD skåp... Och ni som trodde det slutade där hade fel för vi ska måla om köksbord och stolar också OCH en bänk nere i hallen. :)

 Vi började iallafall med linneskåpet.











Nu står den i vardagsrummet och torkar.
Snart är det nog klart för den har stått där ett tag. Imorron ska vi dra på ett till lager och sedan börjar vi med skänken.

Bokhyllorna, bänken nere i hallen, vardagsrumsbordet och sidobordet och CD skåpen är sådana Indiska möbler som jag tror är vaxade... Kollade runt lite på nätet hur man ska göra om man vill måla om dom...
Nån som har ideér eller som vet?

Observera också mitt konstiga grepp på rollern. :S
Håller pennan väldigt knepigt också... ska ta kort på det också någon dag. :)

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Therese

lycka till med klänningsletandet :)

ska du på awards night också? jag fick inte tag i ngn biljett dit :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback