2008-03-15

Söndag

Superinspererad efter gårdagens Karriärskonferans.
Vilket jobb vi har. Det är helt galet!
Jag får jobba åt det här fantastisika företaget. Kan ni fatta vilken tur jag har haft?
Jag är så tacksam!
Ringde för att få namn och telefonnummer till gäster på klassen jag ska ha på onsdag. Då blev den avbokad. :S
Hon kunde inte.
Men jag löste detta lilla problem genom att boka en ny på den tiden... plus att jag bokade en exta in på söndagen då jag redan har en klass på dagen.
Men jag kan ju ha en till på kvällen eller hur? :)

Februari månad var jag queen of sales igen.
Det var jag inte i januari ska jag säga. Då kom jag på andra plats.
December och januari var inte mina bästa månader. Då hade jag en liten svacka.
Men det är ju så när man börjar med någonting nytt... och jag hade ju precis börjat med teambuilding då.



Kolla vad Anna är duktig!
Min power partner! Hon är helt grym. :)

Jag fick också vara med och berätta min historia i min directors månadsbrev.
Det var jättekul!!
Här kommer det brevet:
(Måste tillägga att det är lite interna uttryck som används i brevet så fråga om du inte förstår allt)



Jag heter Katti Enberg 34 år och har arbetat som barnskötare heltid i 16 år. Jag är gift med Christer och har två egna barn: Sofia 11 år och Sara 8. Jag har också en bonusdotter som är 17. Vi bor allihop i ett radhus i Partille utanför Göteborg. Jag har fullt upp med andra ord! J

Jag började med som hudvårdskonsult i augusti 2008. Jag skulle göra detta lite grann vid sidan av bara...

Jag hade varit konsult i ett par veckor och tänkte inte gå på seminariet för jag hade inte råd.

Men så tog jag mej råd - sista dagen, för att en kund till mej kände koreografen för showen på seminariet. Hon ville ha en klass med mig någon gång senare...

 Jag fick inte sitta med mina team - medlemmar eftersom jag beställde biljetten så sent, utan jag satt helt ensam längst upp någonstans. Jag hade en ful svart sammetskavaj med vita ränder och en kjol som var minst två storlekar för stor.

Jag satt där och tittade på alla glada kvinnor när dom gick över scenen och fick sina ringar och resor. Alla klappade händerna och flög upp och skrek av förtjusning när någon sa nått bra. Jag hade så ont i armarna efter allt klappande. Ja... jag tänkte: Cirkus...

Men någonstans inom mej väcktes ett hopp. Jag ska också!

Jag började hålla klasser och på min första klass gick de inte så bra. Jag sålde två mascaror, men jag löste problemet genom att gå tillbaka till mig själv och analysera vad som inte gick så bra. Jag hade ingen riktig koll på flipcharten så jag skrev om den och pluggade in den ordentligt så på nästa klass hade jag en försäljning på nästan 7000 kronor. Jag blev faktiskt turbostar på en och en halv månad. Mitt första kvartal blev jag diamant och alla dom månaderna låg jag på nummer ett i försäljning i vår unit. Jättekul! :)

Kvartal två blev jag pärla och fortsatte att ligga på nummer ett i försäljning alla månaderna.

Samma sak hände när jag började med teambuilding. Det tog mej en stund att förstå... Jag höll massa interjuver men jag "knöt aldrig ihop säcken" som Ann sa... Jag presenterade företaget och sen sa jag ... Jaha, ja men tack för mej och så gick jag.

Det blev inte många konsulter, men så googlade jag på Internet. Jag sökte på Mary Kay + team building. Jag fick upp massa tal som Sales Directors i USA hade hållit för rödjackor och lusläste allt jag kom över. Ja... jag är en C person... :) Läs DISC metoden.

Av det gjorde jag en egen teambuilding intervju. Den veckan skrev jag in två stycken konsulter på samma dag.

Många har frågat mig vad jag har gjort för att komma så långt på så kort tid.

A och O tror jag har varit att jag har ett superstarkt VARFÖR. Jag vill verkligen inte arbeta som barnskötare längre. Som "bara" barnskötare känns det som att jag inte riktigt kommer vidare - då måste jag vidareutbilda mej till förskolelärare. Min manliga kollega som har arbetat med barn nästan lika länge som mej och som är utbildad förskolelärare får ut en tusen lapp mer än mej i månaden efter att han har betalat sina studieskulder. Jag kan ha en hudvårdsklass i månaden och tjäna ihop till det! Jag kom för länge sedan fram till att det inte är värt att studera 3,5 år för det.

Jag vill också arbeta med ledarskap och hjälpa andra att börja arbeta med det här fantastiska jobbet. Jag vill coacha och peppa andra framåt på det sättet som andra har hjälpt och peppat mig. Jag vill ha mer tid för min familj och mer pengar!

Jag är också superfokuserad. Över allt i mitt hus finns goalposters på vad jag vill uppnå. På min kyl och frys hänger det månadsbrev från Ann med bilder på mej som queen och med resultat som jag har uppnått.

Min skärmsläckare på datorn är bilder på vad jag ska uppnå: Diamanter, den rosa Volvon, sales director dräkten, pengar, DIQ pin mm...

Det går som ett bildspel varje gång datorn går i viloläge. Mitt skrivbordsunderlägg är en bild på mej framför den rosa Volvon och ett mantra som jag läser till mig själv: "Idag kommer alla jag frågar att vilja boka med mig och jag kommer att träffa många som vill bli konsulter, jag är glad, full av energi som bara ökar och ökar eftersom dagen går."

På mobilen har jag en bild på den rosa Mercedesen! Jag följer bara boken rakt av...

Jag ger heller aldrig upp. Jag tvingar mej att gå utanför min trygghets zon om och om igen för vad är alternativet? Att gå tillbaka och arbeta på förskolan? Nej tack. Telefonen är fortfarande inte min bästa vän men jag tar upp den och ringer ändå! Bara gör det!

Jag vill sluta med ett citat från CE för den är så bra: Den modiga och den fege människan är båda rädda. Skillnaden mellan dom är att den modige gör det han är rädd för och den fege låter bli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback