2009-05-16

Lördag

Idag skulle jag haft två klasser men dom blev avbokade och ombokade för länge sedan.
Jag bokade inga nya där medvetet för jag behöver vila lite. :)
Så idag har jag bara legat i sängen och tittat på tv. Sedan ringde min power partner Anna.
Idag ska vi träffas!! Jag är så glad. :)
Hon är så fantastisk. Jag blir så glad över henne.
Satte mej ner och skrev ett brev till henne och gjorde i ordningen en presentpåse till henne med lite gåvor.
Hon är verkligen helt fantastisk. Uppskattar hennes vänskap enormt.
Det är skönt att ha någon som är på samma nivå i karriärsstegen som jag också... vi kämpar tillsammans och förstår varandra på ett helt annat sätt än vad andra utomstående kan göra som inte arbetar med det vi gör.
Vilket är tydligt i inlägget 2009-05-13 om att vårat företag är en sekt.

Gå och läs det - jag tar inte bort någon kritik. Annars skulle jag gå in och ändra i inställningarna så att jag kan godkänna alla komentarer innan de blir publicerade. Jag står för allt helt öppet. Har fått massa innan.
Några andra saker jag fått höra förutom att jag är med i en sekt är att min stackars man och barn blir lidande för att jag gör detta och att detta är ett pyramidspel.

Alla har rätt till sin egna åsikt. Den får ni ha och jag kan bemöta den ibland men jag gör det inte alltid. För det går inte. Och det tar massa energi från mej.
Om man har bestämt sej för en åsikt så är det ofta svårt att ändra den.
Jag väljer att bemöta det nu men sen kommer jag nog bara att låta det vara.

Så här har ni det:
Jag arbetar med det jag gör för att få pengar helt enkelt.
Andra säljer dammsugare - jag säljer smink och hudvård. Jag vill inte sälja dammsugare.
Sen att vi har en fantastisk gemenskap skadar inte... jag hade nog sålt smink och hudvård utan den gemenskapen endå.
Innan sålde jag annat. Men jag slutade för jag tjänade kanske några ynka tusenlappar på ett halvår. Jag hade i o för sig 30% förtjänst men jag fick ingen utbildning hur jag skulle sälja eller hitta kunder. Det får jag nu och utbildningen är gratis.

Nu har jag haft en försäljning på ca 240.000 på 8 månader. Eftersom vi får 50% så har jag med andra ord fått en förtjänst på 120.000. Och ja jag skattar för allt och redovisar varenda krona.

Har du själv någon sidoinkomst? Vad tjänar du på det?

Jag vill inte skriva andra företags namn här för det kan jag bli stämd för men en fd. kollega sålde make up och hudvård för ett annat företag och hennes provision var 17%. Jag jobbar inte gratis.

Pyramidspel är förbjudet i Sverige och fungerar som så att man tar pengar av varandra... Det sker inte i det här företaget, man får en viss procent för sina konsulters inköp från företaget. Ingen tar någon annans pengar.
Företaget har funnits sedan 1963. Det växer så det knakar. I världen är vi 2 miljoner konsulter.
Fantastiskt i lågkonjuktur och allt! :)

Det är trist att världen är uppbyggd så att man bara ska göra sitt jobb och inte få uppskattning och uppmärksammas för att man gör ett bra jobb.
I företaget jag jobbar för har dom fattat att människor vill ha bekräftelse och vill synas.
Alla gör ett bättre jobb när det uppmärksammas.

Men det var vänligt av dej att du vill mej väl.
Det tar jag med mej från din komentar och stoppar in i mitt hjärta. :) Tack.


Kommentarer
Postat av: Therese

ja hon är helt fantastiskt vacker ;)

lägger ut en bild under helgen..

ann larsson är superhärlig att lyssna på, älskar att vara på möten där hon är med :) hon ger sån energi :)

grattis! hur länge har du kvar av diqn?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback