2010-08-05

Torsdag

Usch jag var så nära att nå mitt mål så ni förstår inte.
Men nått annat kom i vägen. Surt som bara den... Blä.
Men så blir det ibland. Bara att gå vidare. Nya tag nästa år! :)

Och appropå ta tag i så gjorde jag det i några ramar när jag ändå höll på att måla.
Bordet fick sej en sista lackning också och nu ska alla ramarna få sej en sista lackning också och torka.
Tänkte mej att jag skulle hänga upp massa tavlor i våran tråkiga tomma hall.
Den e inte alls rolig.
Stor vit vägg bara. Tycker det är dags att göra det nu efter 2 ½ år! ;)






Snyggo...

Bilderna e från igår kväll. Jag var lite trött där visst...

Fick två komentarer om att man kan måla med häftgrund först... sen med vanlig färg. Då slipper man slipa. Hmm.
Jag e värsta hobbymålaren. Tager bara vad jag haver och kladdar hej vilt. :D
Noll koll.
Vet hur man gör det fint, men kanske inte alltid rätt. :)

Sen har jag funderat på att måla väggarna i hallen grå.
Hade varit så fint. Tänk grått och så bara massa vita ramar.
Eller nån rolig tapet kanske... Vi har sån strukturtapet i hela hallen. Vit.
Måste man slipa bort allt då om man ska tapetsera nytt?
Chris vet säkert. Han e dock inte så pigg på att tapetsera. Men om jag fjäskar riktigt mycket kanske han ger med sej. ;)
Bara kleta på färg kändes så mycket enklare.
I köket ska det deffenetivt bli mörkgrått men det får vänta lite.

Ska ta kort på alla ramarna när dom e klara.

Kramis!


Jag kanske kan tapetsera själv?
Eller kanske inte...


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja grått i köket är supersnyggt :) Vi har det här i vårt kök, trivs toppenbra med det :)



Hoppas det blir snyggt med ramarna i hallen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback