Tips, tankar och tack för att ni påminner mej!

Jag får ibland trevliga inlägg i min blogg där dom skriver att jag inspererar.
Jag blir så glad! :)
Det vill jag verkligen göra.
Ofta får jag höra att jag är framgångsrik och att jag är duktig och att det har gått fort för mej.
Då blir jag helt ställd och tänker okej? Jag - framgångsrik? Fort? Det går ju så segt! Vill så mycket mer. NU!
Men så är det väl... Det e bara inte jag som ser det.

Min blogg har varit och är min dagbok.
Ibland har någon hittat mej och gått tillbaka och läst hela bloggen från början till idag.
Va häftigt! Som en bok juh!

Tack för att ni påminner mej om att det faktiskt har gått fort och bra för mej. Man blir ju lite hemmablind.
Jag ser ofta bara det jag inte uppnådde och det jag kunde gjort bättre.
Jag är enormt kritisk mot mej själv och om det inte var för den enorma personliga utvecklingen man får genom det här jobbet hade jag lagt ner för två år sedan.
Självkritik är på gott och ont, för samtidigt har den fått mej att gå framåt. Jag strävar alltid efter mer och att bli ännu bättre. Jag blir liksom aldrig nöjd.


bild google

Om man vill lyckas med detta som jag arbetar med måste man vara villig att förändras. Det är jättesvårt för förändring innebär rädsla.
Man måste också vara villig att gå utanför sin trygghetszon och göra saker man är rädd för och göra dom iallfall.
Alla är vi rädda för olika saker.
Vissa är rädda för att ringa till andra människor, andra har svårt att prata inför andra... ja alla har sina egna rädslor.
Jag har varit rädd för rubbet. Ringa, prata inför folk, bygga team, säga ifrån, vara ledare... name it, men tvingast mej att göra det iallafall.
Nu är jag inte rädd för någonting av det längre.
Botemedlet mot rädsla är att ta ta tjuren vid hornen och göra det ändå, även om man bara vill spy.


bild google

Och gör det idag!

Varje dag möter jag människor omkring mej som ska "sedan" eller "till hösten" och jag "ska bli det"... "nu ska jag minsann... mitt mål är nu bla bla bla..."
Det finns inga genvägar.
Sluta skjuta upp saker. Det finns inget sedan eller imorgon.
Den enda dagen som räknas är idag.

Vad ska du göra IDAG som tar dej framåt?


bild google

Och gör det igen!
För sedan lär du dej att göra det idag och hej och hå vad bra det gick! Jippiii! Och du gör det idag och allt e tipp top! Precis så som du vill ha det i kallendendern och du mår prima. Wohooo!
Men så möter du motgångar... och det blev inte som du tänkt dej... avbokningar och du möter nej nej nej och oj va motigt det blev och så tappar du farten.
Och så drar du till stranden och solar istället...??? Eller så måste du träffa pojkvännen eller kompisarna typ.
Okej?
Hallå, boka nytt!
Tänk jobb. Var seriös.



bild google


Så rolig var jag! :D
Hahaha.
Jag e inte alls så speciell bara fast besluten.
Determined.

Jag är bara villig att göra jobbet IDAG och IGEN. Jag är minre villig att förändras men gör det iallafall.


Kommentarer
Postat av: Carina

WOW vilket inlägg - vilket djup och vilken kreativitet! Skriv en bok vetja! Wow! Inspirationen växer i mig när jag läser sånt och det var enormt givande och himla BRA skrivet. Man har hört samma samma samma sak flera ggr på konferenser, events och seminarium etc. Men NU tog det! TACK Katti, tack... Kramar från mig till dig!//Carina

2010-08-03 @ 10:47:20
Postat av: Therese

Alltid lika inspirerande, tack vännen!

Postat av: Malin

Mycket bra inlägg...och erkänner att jag är precis en sådan person du beskriver som ska "göra allt sedan". :) Just nu handlar allt om att jag ska gå ner i vikt..det enda jag har i huvet..förutom mina barn då förstås. :)

2010-08-04 @ 10:24:36
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Ulrika Anderwson

Hej Katti! Tänk att ord kan göra så mycket!! Precis vad jag behövde höra, just att gör det iallafall så blir det inte jobbigt! Och gör det nu! Oftast går man ju och ojar sig i dagar innan man(illafall jag) lyfter luren! Hmm och jag som ska in i DIQ 1 sept... Det funkar ju inte då! Så tack för detta Katti, du är så klok:)!Och härligt att du delar med dig av dig själv helt enkelt!!



Kram

Ulrika A i Lidköping

2010-08-04 @ 15:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback