2010-12-20

Måndag

Ojoj... nu ligger jag efter 3 dagar i min utmaning...
Det här med att blogga varje dag har jag aldrig lyckats med. Hinner inte riktigt med att blogga varje dag.
Mitt mål är att blogga nån gång i veckan. :) Det har jag gjort nästan hela tiden.

Dag 18 – Planer/drömmar/mål du har

Jag ska detta år bli Senior Sales Director. Jag vill helst ha 3 offsprings men minst en ska det bli.
Vill du bli min första Sales Director? Kul! Kör! :)

Andra mål jag har är att utöka hela uniten och tjäna ännu mer pengar. :)

Jag vill också ha barn med Chris.

Jag vill också att mina bar ska bli lyckligast i hela världen.

Bloggutmaning dag 19 – Smeknamn du har och varför

Jag hette Kati med ett T. Det blev jag döpt till av far och mor. Kati är ett finskt namn och mina föräldrar är båda från Finland. Jag hette också Kääriä i efternamn innan jag gifte mej med Chris.
INGEN i Sverige som inte kunde finska kunde stava till mitt namn vilket var lite roligt i början. Man fick bokstavera för alla och så blev det fel ändå. :)
Som sagt var det lite kul i början men sen var det bara skitjobbigt. Kati... som Katti men bara med ett T. Sen heter jag Kääriä i efternamn. K Ä Ä alltså två Ä. Två Ä??? Ja, två Ä och sedan R och I och så ett TREDJE Ä. - Ett trede Ä???!! Ja ett tredje Ä. "Kääääriä"

I Sverige har alla alltid kallat mej för Katti med TVÅ T. :)
Så när jag och Chris gifte oss och jag bytte till Enberg så bytte jag även till Katti med två T helt enkelt av praktiska skäl, för att jag tyckte att det skulle bli helt fantastiskt att bara kunna säga: Jag heter Katti Enberg och alla kan stava till det utan att jag behöver bokstavera. :)

Så nu heter jag alltå det om alla alltid har kallat mej för.
Lite tokigt blir det dock i Finland. Katti med två T betyder typ kattskrälle eller markatta... Jobbig katt. :D

Blogg utmaning dag 20 – Vem vill du dela ditt liv med eller ser en framtid med?

Brad Pitt.
Not
Heheh.

Christer Enberg min fantastiska make! I love you!


Kommentarer
Postat av: Chris

Dito, kaerste!

2010-12-21 @ 22:30:37
Postat av: Sussie

hehe.. markatta ;) närå.. det var roligt att läsa! Stor kram till dig<3 du bäst!!

2011-01-13 @ 22:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback