2010-12-23

Torsdag

Hur ska man hinna blogga när det e jul?
Har inte tid. Men jag får väl klämma in några snabba ord här...

I går städade vi hela dagen. Min mamma är pedant och kommer idag.
Det spelar i och för sig ingen roll hur mycket man städar. Hon hittar ändå nått att klaga på sen, men man får väl göra ett tappert försök.

I måndags var jag i Klippan hos min väninna Anna. Jag var så himla trött när jag körde ner så jag tänkte att nu somnar jag i ratten. När jag kom hem till henne somnade jag på soffan. :) När jag vaknade hade hon gjort jättegod mat. Fläskfile och potatis. Sen drack vi choklad med grädde i till efterrätt.
Fick massa kläder av henne som hon inte kan ha längre. Anna är höggravid. Vilken mage! Den står rätt ut!
När jag åkte därifrån kom jag på att jag hade glömt att ta kort! :( Så dumt.

Granen satt vi upp i söndags.
Jag var grinig som värsta tråkmånsen. :D Hahah, stackars Sara och Chris.
Men sen blev jag jätteglad igen.



Muntergök! :D







Stackars bloggutmaningen har hamnat helt åt sidan... Ni får allt på en gång. Tre dagar i rad.

Bloggutmaning dag 21 – Ett foto på något som gör dig lycklig





I går var vi på inskrivning på Mödravårdscentralen.
Jag är gravid i vecka 10. :)
Gjorde lite prover och så tog dom även blod för att göra ett KUB test. För att se om barnen har kromosomfel.
Eftersom jag inte vari riktigt säker exakt vilken dag jag hade sista mensen så fick vi göra ultraljud. KUB test ska man inte göra för tidigt.
Det var så himla gulligt. Lille knoddas skumpade runt där innen och lilla hjärtat slog. Vad verkligt det blev plötsligt.

Jag mår fruktansvärt illa varje dag och är himla trött.
Så fort jag äter så mår jag illa men jag spyr inte iallafall.

Bloggutmaning dag 22 – Vad gör dig unik och annorlunda än alla andra?

Oj. Vilken fråga.
Alla är unika på sitt sätt. Det finns ju bara en DU även om du e tvilling eller trillig osv.
Att jag e fruktansvärt uthållig när jag bestämmer mej för någonting kanske? Inte för att det är jätteunikt - det finns väl många som är det men jag hittar inte på nått annat. :)

Bloggutmaning dag 23 – Vad har du sug efter?

Mat, mat, mat!
Sån kaffemoster och godismonster som jag var innan... Puts väck! Kaffe går inte alls. BLÄÄÄ!
Godis kan man äta nån gång men bara lite.
Nu e det husmanskost som gäller! Ge mej kött! Fisk! Potatis och sallad. :)
Apelsinjuice e också väldigt gott. :)
Mjölk med - hellst med oboy i.

God Jul!
Nu är det städning som gäller...

Men först ett litet tips till er som inte får på er era byxor längre:




Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis! :D

Postat av: Anonym

Men hallå!!!... det bästaste lyckönskningarna...åh vad jag blev glad!



GRATTIS!!!!!!



God Jul och Gott Nytt År!



Kati

2010-12-23 @ 16:14:36
Postat av: Anna G

Stort grattis till bebisen!! Vad roligt för er! God jul också...=) Kram Anna

2010-12-24 @ 10:40:18
Postat av: Ulrika A

Vilken vacker gravidkvinna!! Hoppas illamåendet går över snart så du får njuta och mysa ordentligt av din graviditet!:)

Kramis

2010-12-24 @ 12:17:49
Postat av: Marita

Onnea! :-D

Ja hyvää joulua myös koko perheelle!

2010-12-25 @ 09:57:04
Postat av: Therese

Åh stort grattis :)Håller tummarna för att det kommer ut en frisk och kry krabat :)

2010-12-25 @ 11:56:26
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh så kul! :) STORT GRATTIS! kram

GOTT NYTT ÅR!

:) :) :)

2010-12-26 @ 15:05:31
URL: http://babyhutchoblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback