2010-06-03

Okej…

Det här med telefonen då…
Jag är verkligen inte ensam om att ha tyckt att det e jättejobbigt att ringa folk.
Jag har goda nyheter!
Om du gör det ändå om och om igen så går det över.

Det är sant.

Jag trodde verkligen inte att det skulle gå över men det har det gjort! Det är helt fantastiskt.
Jag har idag inga problem alls att ta upp telefonen och ringa till rekommendationer.
Jag insåg att jag erbjuder dom en fantastisk stund med behandling för ansiktet, händerna och läpparna – kostnadsfritt. Jag har fått namnet av hennes kompis. Jag ringer inte vem som helst.

Ändra dina tankar – tänk om.

Jag blev bjuden till ett spa en gång genom arbetet.
Där fick vi göra behandling för ansiktet på oss själva. Vi fick en liten bricka med små skålar med en klick av olika produkter. Sedan fick vi en skrubbvante som vi skulle skrubba oss med och en pensel som vi penslade oss i ansiktet med.
Detta kostade flera hundra per person och jag gör det helt kostnadsfritt varje gång jag har en hudvårdsklass.

Se det som en utveckling

Var inte så himla hård mot dej själv.
Rom byggdes inte på en dag.
I början när jag ringde till rekommendationer så fick jag inte fram ett ljud. Jag bara stammade och stakade mej hela tiden. Det gick väldigt trögt att boka klasser då. En av sex eller sju bokade kanske. Nu bokar varannan – var tredje jag ringer.
Men om jag inte hade betat av dom där första samtalen hade jag ju inte kommit dit jag är idag.
Det är en del av utvecklingen.
Ett barn reser sej inte bara och springer iväg. Hon ramlar gång efter gång men försöker igen – även om hon gråter och skriker av frustration.
Så är det med dej med. Försök igen! Det gör ingenting att det inte blev så lyckat nyss, testa med nästa samtal. Det kanske går bättre? Nehe, inte det heller… nä, men försök igen och igen.
Du ska va som gubben i lådan. Du ska poppa upp med ett flin, hur mycket än det känns som att du blir nertryckt i lådan om och om igen. :)

Sätt ett mål – Håll dej till den

Innan du börjar boka så sätter du ett mål. Nu ska jag inte sluta ringa förrän jag har bokat två klasser. Nästa gång sätter du ett lite högre mål: tre klasser, sedan fyra osv.
Håll dej till det du bestämt och gå inte därifrån innan det är klart.
Sätt inga galet stora mål. Då blir det bara ett misslyckande efter misslyckande och då tappar man lusten till slut. Börja med en eller två. Sluta sedan när du har uppnått målet

Belöna dej

När du sedan har uppnått målet så belönar du dej med något som du tycker om.
Du måste lära dej att säga att du är bra.
Du är fantastisk!
Ställ dej framför spegeln och säg det till dej själv. ”Wow, va bra jag är!”
Öva dej på det också.
Det du matar din hjärna med blir din sanning.
Säg saker till dej själv som inte e riktigt sant än men som kommer att bli: ”Jag är bäst på att boka klasser” Då tror din hjärna det och så kommer det att bli så också.
Detta gäller allt och inte bara bokning!

”Jag kommer att klara av min DIQ – jag vet det”
”Jag går över scenen och hämtar min ring”
”Jag har en fullbokad kalender”

Och just nu har jag tid till min nagelteknolog så ha det finemang!

Kram K


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för det inlägget =) kändes super att få läsa det å du fick mig verkligen på andra tankar!Även om man oftast tänker att man kommer klara saker så kan man tappa det "tänket" lite på vägen..då är det viktigt at man blir påmind om det!Alltid kul att läsa din blogg!!hade en hudvårdsklass igår som gick sådär men förhoppningsvis har jag en tjej som vill börja med MK snart =)!Å tack för ditt inägg i min blogg, alltid uppskattat. Kram Emma

Postat av: Martina

Tack för detta. Jag som ska ringa samtal idag =)

Hoppas du får en fantastisk dag i solen =)



Kram kram

2010-06-03 @ 14:28:43
URL: http://ifoundserenity.blogspot.com
Postat av: Therese

som alltid är du lika inspirerande :)

2010-06-03 @ 16:56:36
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Carina

Jamen hallå igen Katti-Tingeling! Jag tror jag blivit beroende av din blogg... Så underbart att du hinner/vill/orkar skriva och dela med dig varje dag i stort sett... Länge sen nu - men det beror på FOKUSERINGEN hoppas jag och inget annat! Detta om telefonen är bara för UNDERBAR! Lixom mycket annat du skriver... Helt otroligt inspirerande och intressant och rolig och lärorik läsning för jämnan! Men saknar dina rader nu... Rosa Bamsekram från SD Carina!

2010-06-10 @ 20:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback