2010-03-05

Fredag

Vilket bra liv man har.
Jag är så nöjd. Det enda som e jobbigt är att jag har väldigt ont i nacken och axlarna.
Fortfarande.

Igår var himla gött att vara ledig och bara slappna av.
Ska göra så mer.
Men jag vill bygga upp mitt föredrag så att det är stabilt, så kan jag slappna av mer sen.
Pay now - Play later.



För ett tag sedan gick jag tillbaka och igenom varenda inlägg jag har lagt in sedan jag började arbeta med det jag gör nu. Gick också igenom alla kommentarer som jag har fått och blev påmind om vissa som tyckte att jag gjorde fel och som arbetade för mycket.
Då slog det mej att det måste låta så i min blogg, som att jag arbetar hela tiden. Det gör det säkert...
Och speciellt då när jag hade två jobb.
Och det är ju sant, när jag hade två jobb så var det väldigt mycket.
Men jag är så glad idag att jag gjorde det.
Jag gav 8-9 månader av mitt liv och min och min familjs tid till mitt arbete så att jag idag kan göra precis hur jag vill med min tid.

Idag är jag alltid hemma på morgnarna med mina barn och kör dom till skolan. Sedan hämtar jag den lilla som slutar ett. Vi har jättemysigt tillsammans bara hon och jag i två timmar tills jag hämtar den stora kl. tre.
Sen har jag flera timmar igen med båda barnen tills min man kommer hem och så åker jag iväg och har en klass. Men inte alla dagar, utan bara när jag har bestämt det själv.

Mycket kvällsjobb va? Har jag hört och ja visst, i tre timmar med resväg - sen är jag hemma igen och så kan vi lägga barnen. Och det är ju så roligt att ha en klass också, som jag skrivit innan. Det är som att åka på tjejkväll flera gånger i veckan! :)

Jag har också barnen varannan vecka. Den andra veckan är dom hos sin pappa. Jag bokar mer den veckan jag inte har barnen och mindre då när jag har dom. Perfekt.
Det administrativa sakerna försöker jag göra mest nu, när barnen är i skolan eller på kvällen efter att de har lagt sej, för jag är ju en sådan kvällsmänniska så då passar jag på med sådant då.
Frihet. Underbart.
Jag bestämmer själv.



Idag skulle jag haft en klass men den blev ombokad så jag har bjudit med mej några konsulter till lokalen där vi brukar ha utbildningarna.
Vi har gjort det till en bokningskväll istället och ska sitta och boka klasser och göra uppföljningar tillsammans.
Roligt. Då blir det nog mer gjort också när man är några stycken.
Nu ska jag fixa lite med papper osv.

Kram till er alla och ha en fantastisk helg.

// Katti



Kommentarer
Postat av: Therese

låter som du gjort ett riktigt bra jobb och ett bra val ;) önskar jag hade det livet NU. Helst förra året haha

Postat av: Sanna

Härligt att du mår så bra! :) Kan inte Anna massera dina axlar och nacke?

2010-03-05 @ 15:25:55
URL: http://blogg.passagen.se/phenomenal_woman
Postat av: Farssa

Mycket Bra; min tös. Jag har länge varit oroligt; om ditt sattning "om det går hem". Läst ditt glogg varje dag; och hoppades att änglarna är med dig. Du har även två söta små brudar där hemma, som väntar snart att komma igång livet; kom ihåg det i mellan det fart du just har. Och; du skulle skanske ge lite tips ditt lille syster också (den som spar; den har) Har det så bra min tös

2010-03-05 @ 18:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback