2011-04-03

Söndag

Godmorgon i alla stugor!
Är ni inte vakna en söndagmorgon klockan sex som jag och kollar inredningsbloggar och inspereras?
Jasså inte? Jag som trodde...

Har varit och lämnat gubben på jobbet och så hamnade jag här... istället för att gå och lägga mej.
Har suttit i en timme nu och kikat på massa inredningsbloggar - är så inspererad!
Vill göra massa grejer! Fynda på loppis, måla om, fixa.
Men det börjar ju arta sej i vårat lilla hem. Tänk att jag väntat så länge på att sälja alla dom där möblerna som jag ville bli av med så länge! Why? Tummen ur ni vet... ibland sitter den väldigt hårt.
Fick upp gardinerna i köket igår. Det blev jättefint. Nu återstår det fixa stolarna, men projekt som står på tur är skåpet som står mitt på vardagsrumsgolvet.
Började slipa på den men det började klia så i min näsa av allt slipdamm. Och appropå klia i näsan så har jag nyst och kliat mej i näsan i flera dagar. Idag är värre än värs! Den rinner som en kran och det kliar som attan. E det redan pollen i luften? Vad e det nu jag e allrergisk mot??? Björken har väl iallafall inte kommit än? Eller?

Igår hade jag klass i Borås. Det var himla trevligt. Vi var tre som var gravida och en som inte var det. :) Vi pratade mycket bäbissnack - men självklart massa annat såklart så hon som inte var gravid inte skulle känna sej helt utanför! :)
Efter klassen kom jag hem och åt lite och fixade med en del. Sen hämtade gubben på hans jobb och så åkte vi till svärföräldrarnas nya hus för att kika på det. Dom flyttade igår. Det var jättefint!

På kvällen så orkade jag ändå fixa naglarna!
Filade ner dom rejält! Är himla lat med att fixa dom. Brukar låta min nageltjej fixa det men jag kan ju själv. Det e bara så himla tråkigt och jobbigt.



Och på tal om att göra själv... Vet ni vad jag gjorde i förrgår då?
Jag tog saxen och klippte av det långa i nacken. Helt själv! :D Jag e tydligen inne i en "kan själv" fas?
Orkar inte boka tider och åka iväg och låta någon annan fixa. Jag vill ha det gjort på en gång! Ingen tålamod överhuvudtaget har jag just nu. E väl därför jag håller på att fixa och dona... Har värsta energin!
Hoppas det blev bra i nacken... Hahah! Jag e lite galen. Om inte så får jag väl be någon snäll själ att fixa till det lite. Ähh, det e inte så noga. Tycker det blev bättre iallafall än när det e sådär halvt utväxt... Inte snyggt.
Vill ju ha det långt nu igen... Tiden i mellan innan det e utväxt är ju så himla jobbig. Men det e väl bara att stå ut och acceptera att man ser ful ut i håret ett tag.

Ikväll är det make up i Borås. Ska bli trevligt. Hon den gravida tjejen som var värdinna ska vara med. Då får vi träffas igen. :)
Innan dess ska jag väl försöka mej på att slipa lite på möbeln igen som står där i vardagsrummet och bara väntar... men först på schemat står det lite frukost och sen ska jag nog ta och försöka sova en stund...

Ha en bra söndag!
Det ska jag ha... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback