2011-04-10

Söndag



Fula nattduksbord i furu. Dom tillhörande furoknopparna slängde jag.  Ska köpa nya.





Måla, måla...





Färdigmålat!



Skrev ut fin text och skrev på dörrarna med karbonpapper under.



Sedan fyllde jag i med vattenfast tuschpenna.







Satte i låda och skruvade fast dörrar.



Slipade med sandpapper



Enda som återstår är nya knoppar.



Brukar fylla i det slipade med mörkare färg.



Endast sänggavel saknas.
Var inne lite på den från Ikea men det e liksom inte gammalt på riktigt...
Vi får se vad det blir. Finns inte så gott om sänggavlar till en 160 säng på Blocket. Iallafall ingen sådan som jag vill ha...



Hann inte med babysängen idag eftersom jag började pilla med att skriva på nattduksbordets dörrar, för jag fick börja göra mej i ordning - det var dags att åka till Olsfors och ha klass. :)
Hinner kanske med det imorgon.

På tolv dagar har vi sålt alla våra möbler som vi la ut på Blocket.
Flyttat runt möbler. Köpt två bord, nattduksbord, hyllor, målat om i köket, gjort om vitrinskåp, nattduksbord och två hyllor. Burit upp massor på vinden och fyndat på loppis.
Inte illa. Gillar! Det e så kul! :)

Kram på er alla!

Love K


Kommentarer
Postat av: Therese

vad duktig du är, superfina sängbord :) sparar i minnet tills den dagen vi inreder vår sommarstuga vid havet med shabby chic-stilen puss på dig!

Postat av: Therese

hihi måste ju visa upp ditt fina arbete :)

2011-04-11 @ 09:59:05
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbart... du/ni är fantastiska!



Jättefint med texten på dörrarna.



Kati

2011-04-11 @ 14:08:02
Postat av: Mela

De var ju jättefins ju. Eller inte i furu (jag hatar också det). När jag översta bilden och din text trodde jag ni skulle slänga dem. Jag tänkte, neeej! Jag tänkte på en gång att de skulle strålande vackra i just vitt eller ljusblått. Och så blev det ju.

2011-04-11 @ 17:25:58
URL: http://dranering-norrkoping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback