2011-04-24

Söndag

Ojdå... Fick en komentar av kusin vitamin att ullmattor ska kemtvättas... Det var ju tokigt.
Jag vet ingenting om sånt.
Får kolla upp det. Det var en stor lapp på under med skötselråd.

Idag har jag fått gubben att sätta upp hyllan jag fyndade på östhjälpen på väggen i sovrummet.
Först blev det fel och då fick han göra om.
"Mät rätt nu denna gången" sa jag när han fick göra det igen och då blev han sur! :( Typiskt mej att kläcka ur sej massa komentarer när han e så snäll och fixar och donar! Dumma mej.
Han drog på sej träningskläderna och gympa-dojjorna och stack ut och sprang.
Jag e faktiskt jättetacksam för att jag har en sån fin gubbe som bara gör när jag ber om något. Tro inget annat!
I love you Chris!

Spegeln är klar.
Den tänkte jag ha ovanför soffan.



På vinden fyndade jag Chris staty Julius Cesar (kan det vara han?) och frågade om jag fick måla honom vit.
Det fick jag:

 

Jag använder vattenbaserad målarfärg. Antikvitt och halvblankt.
Den luktar ingenting - kanske lite men en väldigt kort stund i så fall och torkar jättesnabbt. Funkar till allt - iallafall i min värld. Skulpturer, plast, trä... what ever.
Hur bra som hellst. Rekomenderar!



Utanför balkongen har vårat fina körsbärsträd börjat blomma.
I förrgår var det bara små knoppar som humlorna frustrerat surrade kring.
Nu har massa blommor öppnat sej och det börjar bli sådär vackert som det blir där varje vår!





Vad ska jag nu ta tag i för projekt?
Ska gå och spana lite...

Ha en bra dag!

// K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback