God kväll!

Precis efter att jag skrev det förra inlägget idag så gick jag in på Blocket och kollade efter ryamatta för skojsskull.
Tror ni inte att jag hittade en för ynka 300 kr???
Tänkte att den nog e borta redan men jag skickade iväg ett mail. Efter en halvtimme ringde hon och sa att den fanns kvar! Nära och bra här i Göteborg.
Vi åkte dit och hämtade den direkt. :)
Förstår inte vilken tur jag har ibland!
Det ända som saknas nu är en lampa. Sen e alla inköp klara.
Vi ska byta soffor också. Har kommit fram till det nu! :)
Men efter det så är alla inköp och byten färdiga.
Man kanske till och med kan börja njuta och få sitta i sitt fina nya vardagsrum så småningom??? ;)



Mattan var dessutom av ull så det var inte illa pinkat! Det ända som krävs är en liten tvättning. Tänkte gå bort till vår lokal och kolla om det finns ledig tid där borta imorgon. Där finns mattvätt.

Grillkvällen var mycket trevlig.
Oh my God vilken god mat dom hade gjort!
Vi fick grillad fläskfilé och potatisgratäng. Det var helt ljuvligt!



Sara hade nattgäst här hos sej igår och det var väldigt svårt att somna i tid då.
Så idag var hon väldigt trött, gnällig och trottsig. Fin min hon har va?



Svärfar och Chris bror - grillmästaren i bakgrunden.



Svärmor och jag.



Carl och Oscar

Sedan var det dags att åka hem.
Jag har varit helt off hela dagen. Men jag kunde ju självklart inte låta bli att börja pyssla ändå...



Så här ser det ut i köket nu. Inte lika stökigt som igår! :)

Minns ni denna som fanns bland allt det andra som jag fyndade igår på Blocket?

 

Det fick bli kvällens första renoveringsobjekt.
Skrev ut "Dagens Post" med skrivaren och klippte till lagom stor bit av karbonpapper och tejpade fast på hyllan.
Sedan kopierade jag texten på hyllan med en vanlig bläckpenna:







Sedan fyllde jag i med vattenfast jättesmal tuschpenna



Den ska vi ha i hallen där nere.



Chris var värsta duktiga också och slängde upp en hylla på väggen om höger där han sitter ovanför bordet som också ska bli vitt.



Jag målade spegeln som jag fyndade för 100 kronor
2011-04-11

Före:


Efter:


Spegeln har en riktigt fin fasettslipning på kanterna vilket inte framgår här eftersom det är maskeringstejp runt. Ska visa det sedan när spegeln är helt klar.



Magen nu. Vecka 28+2



Min näsa är helt söndersnuten.
Men jag hittade mitt nässpray iallafall och tog det. Det kanske hjälper?
Kändes så ett tag iallafall... :)

Godnat tpå er allihop!

// K


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ska inte ullmatta kemtvättas?



Om du ändå kör den i tvättmaskin tänk på att det ofta är jättesvårt att få ullmattan torr vilket kan leda till att den möglar.



Jag har en bekant som svor över ullmattor och sa att hon hellre köper en ny varje gång den är smutsig än ger sig på att tvätta den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback