Hemma en liten kortis.

Nu e vi hemma en liten kortis och äter.
Jag har fått gel med hormoner för att livmodertappen ska mjuka upp sej.
När den har gjort det så går dom in och tar hål på hinnorna. Det brukar få igång förlossningen ordentligt.
Om inte livmodertappen mjuknar kommer dom att föra in en kateter med en ballong som ska vidga livmodertappen så att dom kan komma in och ta hål på hinnorna.
Klockan fyra senast om jag inte får värkar ska vi vara tillbaka på Mölndals sjukhus.



Jag på sjukhuset.
Jag vaknade som sagt ganska tidigt så jag var himla trött.
När dom satt in gelen skulle jag ligga ner i en halvtimme och då slumrade jag till en stund.



Den här e inte så skön att ha där.

Nu e det dax för lite käk. Sen ska jag försöka vila en stund.
Klockan fyra e det dax igen att va där borta.

Ha det fint! // K


Kommentarer
Postat av: Isabell

Åh jag håller alla mina tummar och tår på att du får en fin och smidig förlossning, som sagt jag älskade min ;).

Det ska bli spännande att få se vad det är för en liten herre där inne. All lycka. Puss och kram till er

Postat av: Carolina

Hej Katti! Jag håller tummarna att allt ska gå bra idag. Tack för du håller mig & dina vänner uppdaterade. Lycka till spark på rumpan! Hälsa Chris! Massor med kramar til dig/er! Kram Carro

2011-08-03 @ 18:47:01
URL: http://alex-mammaslillahjarta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback