2011-07-20

Onsdag

Idag sov jag till 8 iallafall.
Somnade som en stock igår. Oj vad jag var trött hela dagen! Helt klubbad.

En vecka över.

Idag har jag ont i bröstkorgen igen. Har det varje morgon men idag var det ett väldigt tryck.
När jag försöker trycka ut bröstkorgen gör det jätteont. Precis som det har tryckts ihop eller nått och att man fått kramp. Funderar på om det kommer för att jag ligger på sidan - magen kan jag ju inte ligga på och inte på rygg heller - då kan jag inte andas! Ibland har det hjälpt när jag staplat några kuddar bakom ryggen så att jag "sitter" lite mer och inte ligger helt plant. Men idag hjälpte inte det heller. Undrar vad det är...

Efter att jag hade lite värkar i förrgår har det varit väldigt jobbigt att gå och vänta. Man fick ju massa förväntningar och kände Yes nu e det på G. Sen bara försvann allt och nu känns det som en dag är fem hundra år lång. Man bara går och väntar och får inget vettigt gjort.
Innan tyckte jag att det gick bra, även om man väntade då med men nu e det verkligen pest. Blä.
Får hitta på massa nya saker att göra helt enkelt... Men vad?
Har ni några förslag?
Vi får väl göra klart stolarna idag. Mer finns inte på agendan idag.

Igår hade jag nån enstaka värk. Bebben gillar inte det alls. Han blir jätteilsk och börjar sparka hejvilt.
Planerna för om han inte vill titta ut ser ut som så att vi ska till MVC på måndag igen. Hoppas vi inte behöver det!
Sen får jag åka till sjukhuset och göra en kontroll på torsdag om det fortfarande inte har hänt något. Där gör dom då en bedömning om hur barnet mår och ifall man ska bli igång satt. Om barnet mår bra så sätter dom inte igång en, då får komma dit varannan eller varje dag för att kolla tills dom till slut såtter igång förlossningen.
Så minst två veckor till kan det ta. Uppmuntrande värre! Jeeej.

Men nu blir det lite frukost till att börja med i alla fall.

Kramiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback