2011-07-29

Fredag

God morgon!

Nu har jag varit vaken i en och en halv timme. Vaknade fem. Fåglarna är så fantastiska, dom sjunger så vackert för mej på mornarna. Vackrast sjunger fiskmåsarna tycker jag.
Låg där och vände mej i en timme men sen gav jag upp.
Så nu sitter jag här.
God morgon! :) Hoppas ni har sovit gott.

Liseberg var det planerat idag men jag vet inte riktigt om jag orkar känner jag. Har inte sagt nått till barnen om det för jag visste ju inte alls hur det skulle bli.
Vi kanske kan ta Naturhistoriska istället.
Få se hur det ser ut idag. Kan tänka mej att det e helt knökat på Liseberg idag. Fint väder, semesterveckor och fredag.

16 dagar över
Vem hade trott det?
Jag hade ju räknat med att jag skulle gå över som jag skrivit så många gånger men så här många dagar?
Det trodde jag inte. Och när läkaren sa igår att det inte ens är moget för förlossning så känns det ju lite hopplöst.
Jag vill helst att förlossningen ska komma igång själv. Men det känns ju som att jag får vänta en månad om det ska ske.
Varför vill jag det? Har någon annan upplevt samma?
Jag är ju lite sån. Allt ska va naturligt. Har svårt för mediciner och tar det ytterst sällan. Under denna graviditet har jag tagit samarin några gånger och en annan medicin mot halsbränna. That´s it. Men jag är även sån när jag inte är gravid.

Jag säger inte att medicin e dåligt. Jag tycker att det är jättebra, men jag har haft några dåliga erfarenheter av vissa mediciner så jag har väl blivit färgad.
En gång när jag hade så himla ont i ryggen fick jag nått hemskt mot värken. Ni som inte vet så har jag haft diskbråck. Hade det i säkert tio år innan jag fick det bekräftat. Nu har det läkt tror jag för jag har varit supernoga med att inte belasta, bära eller anstränga den mer än nödvändigt.
I alla fall så blev jag riktigt drogad av den här medicinen. Jag kastade dom dagen efter och föredrog värken. Usch, gillar inte den känslan alls. Jag skulle bli en riktgt dålig knarkare! :D
Tandläkarskräck har jag också. Jag har fått specialtandvård i flera år och när dom lagar mina tänder får jag lustgas. Lustfyllt är det verkligen inte för där känner jag samma känsla av obehag.
Kanske handlar det om att tappa kontrollen? Man blir helt maktlös, tappar reaktionsförmågan och blir konstig. Nä, inget för mej.

Jaja... Igår kväll satt jag i en timme och hängde över badkaret när Sara badade och pillade loss limm ur hennes hår.
När hon var i Turkiet gjorde dom små flätor som dom har fäst med nått slags lim och sedan lagt på en pärla.
Fint men hur jävla IQ befriat e inte det då? Femton små limklumpar som satt som berget och var helt omöjliga att få loss! Stackars barn.
Varför hon satt i badkaret var för att dom hade sagt att det skulle lösas upp med varmt vatten och det var ju också bullshit.
Men efter en timmes pillandes, kammandes, en burk med balsam, tårar, skrik och svett så fick vi bort det.



Saris

Hoppas ni får en fantastisk dag.
Det verkar ju som att det ska bli fint väder igen.

Kram till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback