2011-06-14

Tisdag

Idag har jag haft en facial och efter det åkte vi till Allum och handlade ett ramminne till Sofia som hon önskat sej i all evighet.
Sen gick vi till Ica och handlade lite käk och åt sen på Max.
När vi kom hem så städade vi lite.
Nu e det jättefint i mitt arbetsrum igen. :)
Chris fick provköra en docka i bärselen som vi fått låna av kusin Sanna! :)







Babysittern fick vi också låna av Sanna.
Tyget kan man vända så babysittern blir helt svart om man vill.

Just nu hållet Chris på att skrapa lacken från stolarna.
Det man gör är att man styker på färgborttagningsmedlet på möbelytan. Medlet är som gelé ungefär eller tapetklister. Sen täcker man över kletet med plastfolie och låter stå i en ½ timme - 1 timme.



När det stått ett tag så tar du bort plastfolien och bara skrapar med en spackelspade. Du behöver inte ens trycka utan bara skala av det. Det är som ett klet som inte sitter.



När allt e bortskalat så sköljer du av möbeln med vatten och låter torka.



Efter det kan du bara slipa med lite vanlig sandpapper så du får färgen att fästa bäst för det blir lite rester kvar.



Jag har dock hållt mej borta.
Färgborttagningsmedlet luktar jättestarkt!

Fortfarande inget napp på soffa.
Blir irriterad på folk som har kvar annonser fast dom redan sålt varan.
Ibland - som idag - hade hon sålt ALLT som var med i annonsen men den låg ändå kvar. Man kanske kunde förstå om hon hade sålt hälften men varför ha kvar en annons när allt e borta. Jag hade tyckt det var väldigt jobbigt när folk ringer... Men det e ju bara jag.

Nä nu ska jag gå upp och filosofera lite på övervåningen.

Ha det finemang!

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback