2011-03-15

Tisdag

Har gjort föranalyser lite här på morgonen och fått namn till alla jag ska ha klass med denna veckan.
Ikväll är det klass i Studion. Imorgon ska jag ha klass i Kungsbacka.
Ska snart sätta mej och boka nya klasser. Fick en lucka på lördag och en nästa vecka. Dom ska fyllas.
Annars har jag en klass varje dag bokat och två på helgerna denna och nästa vecka.

Fick höra att jag jobbar så himla mycket. Att det verkar som att jag jobbar röven av mej.
Man kan bara bli förvånad...
Alla andra jobbar 40 timmar i veckan men dom jobbar inte röven av sej?
Sist jag jobbade en 40 timmars vecka måste vara för tre år sedan när jag jobbade på förskola.
Enda gångerna jag går upp innan sju är när mina barn ska till skolan. När dom väl är i skolan går jag och lägger mej igen och sover till tio minst.

På något sätt verkar min resetid också räknas in i min arbetstid. Men inte när man jobbar på fabrik i Borås eller någon annan stans.
Om du jobbar i Borås 8-17 så är det din arbetsdag. Men du behöver ju åka klockan 7 och är hemma vid 18 om de jobbar så.
När jag har en klass i Borås så åker jag 17.00 och är hemma 21.00
Men jag har ju jobbat mellan 18 och 20.
Min arbetstid är två timmar den dagen men ändå vill alla envisas med att säga att jag minsann fick resa i en timme. Han som jobbade på fabrik i Borås, varför blev inte hans arbetsdag 11 timmar isåfall?
Mycket konstigt...
För övrigt behöver jag inte boka i Borås om jag inte vill, men det vill jag.
Han som har sitt jobb där är så illa tvungen att åka dit i vilket fall som hellst, varje dag.
Innan var jag mycket i Varberg. Dit tog det ännu längre tid att åka. Nu bokar jag inte där så mycket för jag är bekväm. Bosås är lagom långt. Men jag jobbar ju väldigt mycket här i Göteborg nu eller i min studio.

Igår var det Awardsnight!
Det var mycket trevligt! :)








Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fint du gjort det för din Award Night! Och jag håller med dig, folk säger att man "jobbar mycket", hihi. Det stämmer såååå bra det du skrev. Vad du inte skrev, som oxå e superviktigt är ju att för oss KÄNNS det inte att vi jobbar - vi har BARA kul! Vårt jobb är som en "lek", eller "en dans på rosor"! Vi ses i Sthlm på lördag vännen! Ha det gott till dess! Kraaaaaaaaaaaam! //Carina

2011-03-17 @ 10:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback