2011-03-25

Fredag

Jahapp... Då var det helg igen.
Imorgon kommer min väninna Marie och hälsar på. Det var inte igår... Ska bli väldigt trevligt. :)
Sedan kommer det massa människor hit för att hämta saker.
Ska också bli trevligt.
Sen kan renoveringsarbetet börja på allvar! :) Jeeej!

Idag så har jag släpat runt min fina gubbe på olika inredningsbutiker.
Och oj vad det lät negativt... Han e ju faktiskt inte så svårövertalad. Chris är alltid pigg på nya äventyr. Det värsta han vet är att bara ligga hemma i soffan och inte göra nått alls en hel dag. Då e han inte alls så nöjd när den dagen har gått... :)
Vi började med Nordic design här i Partille och dom hade ju faktiskt en hel del fina saker. Vi var där innan elva och bredvid ligger Sova. Dom öppnade 11. Hur kan man öppna så sent???
Vi gick till K-rauta för att kolla på en bänkskiva till badrummet och fick vänta i evigheter för att få prata med någon som sedan meddelade oss att man inte kunde få en liten bit av en bänkskiva utan var tvungen att köpa hela som var tre meter! Okeeej. Den kostade 1000 metern. Hahah! I don´t think so... Dom kunde självklart hjälpa oss att kapa den i rätt storlek och det skulle kosta 18 kr. snittet men vad ska vi göra med återstående två meter till bänkskiva? Upp på vinden? Nej tack.
IKEA next pleace...
Men först tog vi en sväng in på Sova som nu hade öppnat.
Hittade jättefin sänggavel - som kostade över sex tusen! Hello... Alltså, endast gaveln utan sängstomme och allt...
I don´t think so igen...
Så det blev IKEA next pleace...
Där hittade vi en jättebra bänkskiva som det går att såga i själv och som kostade 260 kronor! :)



Sedan kikade vi lite på sänggavlar och stommar och jag blev helt kär i denna:


BIRKELAND Sängstomme, 3 595 kr




Skulle gärna vilja ha en matta till vardagsrummet också.

Vi köpte dock mörkgrå färg till köksväggen och en roller på K-rauta. Snart kanske vi kan börja fixa fint i köket också! Massa projekt igång...



Sedan var det bråttom hem för jag skulle hinna göra mej i ordning.
Specialutbildning i Göteborg med den mest framgångsrika kvinnan i mitt jobb i hela Norden, faktiskt även i hela världen. Det var så himla bra! Hade 4 kvalificerade konsulter med mej. :)

Efter det när kom jag hem var väldigt trött.
Varit igång sedan tidig morgon. Gäääsp.
Nu ska jag dricka lite saft har jag bestämt för jag e väldigt törstig.
Hoppas att det blir lika fantastiskt väder imorgon som det var idag!

Ha en fantastisk helg!

Kram Katti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback