Ps...

... Läste Underbara Claras blogg idag.
Hon har skrivit om att folk har åsikter om att hon gör massa saker som att tex. jobbar lite ibland och inte bara tar hand om sitt barn. Läs
HÄR om du vill.

Det där har jag också fått höra flera gånger.
"Vad ska du göra med din firma när du får barn".
Vad menar dom? Ska jag lägga ner min verksamhet för att jag får barn? Måste man bara lägga bort allt för att man får barn och inte göra nått annat alls?
Som Clara skriver: Bäbisen har väl en far? I mitt jobb jobbar man ju inte 8 timmars dagar heller utan kanske max tre timmar åt gången (- klass: 3-5 personer). En facial (1 eller 2 personer) tar ju bara en timme tex.
Chris är dessutom hemma mycket eftersom han jobbar så långa dagar. Han har 12 timmars dagar vilket gör att han är ledig fem dagar varannan vecka. Pappaledighet är också ett bra påhitt, inte bara mammaledighet.

Jag ser det inte så mycket som ett problem men många andra tycks göra det...
Vi får väl se hurdan vår lille bebbe blir.
Man får anpassa sej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback