2011-11-02

Onsdag

Då var det helt plötsligt november...
Snart blir jag 37 år. Oj oj. Jag känner mej som 24 kanske... helt seriöst.
Jag kan inte förstå att jag snart e 40! Hur sjukt e det? Hahah, det e helt skit-konstigt!
Jag e en gammel tant! :D

Eskil e inte alls så gammel han... Imorgon den 3:e blir han hela tre månader!
Igår var vi på BVC.
Han väger nu sju kilo och är 66 cm lång.
Igår fick han också vaccin. Usch det var inge trevligt... :( Han blev jättelessen och sen var han helt knasig och grinig hela förmiddagen och vi fick ge han lite alvedon.
När han fått det deckade han som en gris och sov bort resten av dagen och piggnade till sent på kvällen.



Stackars liten... :( Det e inte lätt att va tre månader.
Vilka prövningar man utsätts för!

Annars e Eskil alltid glad, lugn och nöjd.
Han kan ligga hur länge som hellst i sitt babygym och bara titta. Han skrattar och "pratar".




Lilla hjärtegrynet! ♥

Jag har ju förresten blivit utmanad av
Nina att svara på några frågor.
Hinner ju inte med nått! Men bättre sent än aldirig!
(Blommorna växer och frodas! Thanx! ;)


1. När ingen ser eller hör mig
Oj... Vad gör jag då? Då sjunger jag nog. Fast min stackars make får nog höra mej skråla ändå. Alla andra slipper dock.

2. Jag går aldrig hemifrån utan
Kläder, mobilen, kalendern.

3. Min blogg heter som den gör för att...
Det här e ju en jättelång histora... Orkar nån höra ens?
Om inte så får ni väl hoppa över...

Okejdå. För länge, länge, länge sedan, flera år ens innan jag träffade Chris var jag med på en dejtingsida. Jag gick med där mest för min kompis inte ville gå med själv.
Hon kallade sej för "Pinglan" och jag hade knappt någon datorvana alls, kunde knappt sätta på en dator! :D Så vad skulle jag då heta? Jo Tingeling tänkte jag eftersom det var lite likt hennes... Pinglan, pling, plingeling, tingeling... Långsökt? Inte vet jag men jag kom inte på nått annat nic så det blev det.
Sen så fanns ju inte det så klart för det var självklart upptaget så det blev tingeling74 eller nått sånt...
Sen hängde det kvar. På alla sidor där jag inte ville utge mitt namn var jag Tingeling och så småningom blev det Katttingeling eftersom jag då heter så i förnamn men Katti alltid e upptaget och tingeling också. Kombinationen e dock ALDRIG upptagen mer än när jag använder det... :)

4. Om jag vågade skulle jag
Gå längre och göra mer. Inte begränsa mej.

5. Om tio år kommer jag att
Vara rik som ett troll, National Sales Director, köra en rosa merceders, ha ett stort hus vid havet.

Jag utmanar alla som känner sej manade.
Sno det här av mej och svara i din egna blogg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback