2011-10-19

Onsdag

Hej och hå!
Det har varit en sån där morgon igen...
Jag måste bara klaga lite så jag får bort det. :D
Jag blir galen av att på morgonen behöva leta efter massa saker, ändå så blir det så VARJE gång!
Gympapåsen var packad - trodde jag ja. När Sara kom upp med den från undervåningen så visade det sig att det bara var en handduk i väska och ett par strumpor.
Det hade ju varit roligt att gympa i det...
Så gympakläderna och skorna är hos hennes pappa - igen. Sofias jacka är där också. Allt hamnar alltid där och kommer inte tillbaka hem till mej. :(
 
Efter många om och men så fick vi packat en gympaväska och sen skulle vi iväg...
Har du med dej din skolväska nu? Ne tydligen inte... Okej, la du ner matteboken i den? Nehe, inte det heller...
Mobilen då? E den med? Nej! Hämta den då!
Till slut tar vi oss ner till undervåningen... Var e din jacka?
Oj, den e blöt och ligger i en påse???
Har du inte hängt upp din blöta jacka???!!! Vad ska du nu ha på dej???!!!
Jag får ett bryt och slänger jackan över hela hallen.

Resan ner till skolan blir inte alls trevlig.
Jag maler på och predikar som en annan präst hela vägen.
Hahahah!
Nu sitter jag här och skrattar. Stackars barn...
Hur FASEN lär man ut eget ansvar? Jag kan inte! Jag vet inte hur man gör...

Jag kan ju kolla gympaväskan dagen innan själv och det har jag gjort många gånger.
Men som den här gången när jag säger till henne: Hur e det med gympaväskan? E den packad? Och hon säger ja, den ligger där nere färdigpackad i hallen... Då liksom trodde jag på det fast jag kanske borde vetat bättre.

Och det här med jackan... Ska man gå och kolla alla påsar som finns i huset för att det kanske ligger nått blött i någon av dom? Eller hur ska man göra...?
Hur ska man lära ett barn som e 10 år att hon SJÄLV ska tänka när hon kommer hem att jag kanske ska hänga upp den där jackan, annars blir den inte torr...
Att den så småningom möglar för att den ligger i en påse kanske hon inte förstår men att den inte blir torr i påsen borde man kanske förstå när man e 10 eller?

Oj oj vilken morgon...

Nu precis gick 13 åringen...
Innan hon gick snurrade hon runt i hallen: Var e min regnjacka???
Jag vägrade lyfta röven och ens svara på det. Men så säger hon: Jaja, jag får väl gå utan jacka då.
Så jag får lyfta min röv ändå, gå bort till hallen, titta lite och peka. DÄR E DIN REGN JACKA!!

Jag ger upp.


Kommentarer
Postat av: farssan

Jag kommer ihåg när Kati var 13 !! Det var exakt samma ordning .. En gång hadde hon åkt Liseberg utan att sagt till oss och hon glömde sig själv där; och vi ringde till polis bla ..

2011-10-19 @ 18:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback