2012-04-18

Onsdag

God morgon!
Eskil e gladast och nöjdast i hela världen. Han åt jättemycket välling och sen lite bröd nu när jag och Sofia åt frukost. Nu leker han på sin matta och undersöker alla sakerna. Söt-unge! :)

Eskil stoppar ingenting i munnen. Har någon annan haft ett barn som inte gör det?
Är det någon som vet varför han inte gör det?
Barn undersöker ju saker med alla sinnena för att lära sej vad saken är. Man ska titta, känna, lyssna, lukta och även smaka. Det är helt naturligt och alla barn gör så... i regel då. Alla utom Eskil?
Han verkar inte förstå sambandet mellan handen och munnen.
När jag ger honom nått i handen tittar han på det och sedan slänger han ner det på golvet.
Jag har provat med olika saker och även goda saker som han gillar. Som potatismos tex. Han gapar och vill gärna ha det och jag stoppar i hans mun. Men sen la jag små klickar framför honom och han pillar på det och geggar med det men stoppar inte i munnen.
Ibland försöker jag hjälpa honom och ta hans hand eller arm och föra den mot hans mun men då drar han bara bort armen.
Ringde faktiskt till BVC idag och pratade in på telefonsvararen. Få se vad hon säger när hon ringer upp.

Att kryp under bordet är jättekul just nu också.
Väldigt spännande men så dumt för han slår ju i huvvet där hela tiden! Detta stackars huvve... :)





Han ställer sej också upp nu mot bordet och soffan mest hela tiden och har till och med tagit ett steg åt höger när han höll sej mot soffan för han ville ha min laptop. Det går snabbt nu!



Nä, nu blir det en till kopp kaffe!
Ha det fint idag!

// Katti


Kommentarer
Postat av: Erika

Dags att skaffa en störtkruka kanske?



http://www.klarali.n.nu/

2012-04-18 @ 15:37:38
Postat av: Isabell

Duktiga Eskil :)

Richards brorson är likadan, stoppar inget i munnen, var glad för det för här hemma slinker allt ner i Johannes mun ;)

Hoppas ni blir bättre snart :)

2012-04-18 @ 22:07:59
URL: http://blogg.mama.nu/isabella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback