Aktiv dag.

Idag har vi varit igång sedan tidig morgon!
Oj va vi har donat. Så duktiga vi e jag och min gubbe, när vi känner för det! :)

Vi började dagen med lite mysig frukost och sen vid tio var de BVC tid.
Lillkillen väger över tio kilo och var 75,5 lång.
När vi kom hem var Eskil väldigt trött och vi la han i vagnen på balkongen där han sedan sov i TRE timmar!

Sara har fortfarande lite feber och har varit hemma.
Vi fick ett sista jobb-besök av min redovisningskonsult och vi satt och tjötade och drack lite kaffe.
När hon sedan gick så kände jag att jag ville ta tag i lillens rum. Jag tog på mej om snygga grå byxorna och den grönrandiga tröjan och började måla.
Jag var bestämda frun och pekade lite med hela handen och tyckte att Chris skulle ta tag i byrån och slipa den och han gick ner under protester och var inte alls nöjd. :(



Under tiden målade jag i Eskils rum på krokanordningen och bänken.
När Chris var klar med skänken så tyckte jag att han skulle slipa klart det snirkliga bordet också som är i Saras rum nu när han ändå hade slipmaskinen framme.
Som ett åskmoln nästan slängde han ner bordet och slipade det arg som ett bi.
Oj oj...

Sen fick vi besök av Saras och Sofias pappa, hans fru Maria och deras dotter Alma.
Vi fikade lite och pratade om Sara som är väldigt trottsig just nu och sen fortsatte jag att måla lite efter att dom åkt.

Sen var det matlagning.
Gjorde lax på tre olika vis.
Kokade lite med kryddor till Eskil och stekte en bit till Sara och så gjorde jag Theres goda lax som du kan finna recept på
HÄR.



Efter laxen var Chris lite mer nöjd. :)
Han är världens bästa gubbe. Tänk vad han gör för mej hela tiden! Han är helt fantastisk. Underbara finaste mannen i hela världen. I love, love, love you!

Sen var det ett himla sjå att få allihop i säng och Eskil han vaknade och somnade flera gånger. Nu verkar det som att han sover ordentligt.

Funderade på att måla mer men jag vet inte om jag orkar...
Ska i alla fall tvätta en pensel om inte annat.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback